Hmmm, ska byta motorolja i GT:n. Funderar egentligen vilken olja som är bäst? Vilken motorolja kör ni med grabbar? Själv har jag ingen aning vad som är i då jag just köpt bilen.
Har för mig att man helst skall använda mineralolja i äldre bilar då helsyntet eller delsyntet inte funkar lika bra i dem..
Jag tror jag körde på delsyntet förut innan motorn rasade,
Ska köra på mineral antagligen 10-40 eller nått när den "nya" motorn landar i Gt´n...
Någon som har mer koll på oljor?? som kan hjälpa oss välja..
Frågade på oljehuset idag. Han sa att på äldre bilar kan man lika gärna använda mineralolja eller delsyntet som är lite bättre vid kallstarter. Helsyntet är helt onödigt.
jag har en jätte bra grej hemma hos mig.. det är en typ av tillsatts man har i motoroljan... han tättar små lekage opch smörjer redan från start... han är typ som seg lakris.. funkar skit bra .. det är omega som har den tillsattsen..
en varning till alla som funderar på syntet olja den är fantastisk på att hiit små små hål att titta ut genom
en ska till är ju att den är som avfettning mot olje avlagringarna i motorn och det är ju både för och nack del med det men mest nackdel genom att du får massor av löst stofft i motrn
hehehe jo du det kan du fundera skallen över hehe.... nä men jag har en grej som är jävligt kladdig som sätter sig över allt så du har bra smörjning även när du startar kall starter... det är omega som har dettta medel och bara enn uplysning det är SVIN DYRT
okey.. för ja vet att men ska ha helsyntet när man har trubo men vem vill ha turbo när man har så fina hästar utan .... mne en litenb kompressor kanske inte skulle sitta fel.. man kan ju ta en frånn g60 wv motorn och modda lite så det går.. kna j va ett kul objekt lr