Dunkande ljud under bilen

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
joeair
GT-intresserad
Inlägg: 15
Blev medlem: tis jun 07, 2005 12:36

Dunkande ljud under bilen

Inlägg av joeair »

Morning!

På väg till jobbet i morse började ett dunkande (ju mer dessto snabbare jag körde) ljud komma under bilen. Från ca. 30 km/h och över. Lät ingenting när bilen stod still.

Bilen är en Quattro Coupe från -87 och gick igenom besiktningen igår utan anmärkning..........

Någon som vet vad detta ljud kan vara?

Tack för en kommentar,

Johan
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Gissar på ett knutkors (om det finns det, jag är kass på drivlinan...) eller en drivknut.

Är det en drivknut kan det ha lossnat en klammer och så har allt fett flugit ut. Då kan lösningen vara nytt fett och en ny klamma, eller så kan damasken ha spruckit och då är det byte av damask som gäller.. Kan vara lite bökigt för man får lossa drivaxlarna isåfall.

I värsta fall har en drivknut gett upp, hursomhelst ska du nog inte köra för mycket utan att ha hittat felet.
<:gt 2.2l:>lillen
GT-tok
Inlägg: 115
Blev medlem: sön mar 06, 2005 19:48
Ort: k

Inlägg av <:gt 2.2l:>lillen »

kan det inte vara´motor kudden som har pajat??? mne mest troligt stöd lagret till kardan
joeair
GT-intresserad
Inlägg: 15
Blev medlem: tis jun 07, 2005 12:36

Inlägg av joeair »

Tack för tipsen. Ska kolla närmre och hör av mig när jag lurat ut vad det kan vara för fel.

johan
Skriv svar