Hur är det med varvstoppet på våra GT? Har hört att det ska sitta på rotorn i fördelaren, och har även för mig att jag såg en sådan på min gammla rotor. Men när jag beställde ny så såg jag inget annorlunda på den, och det skulle vara en rotor till GT.
Så hur ligger det till hur långt vågar man varva? kommer motorn att stoppa eller lossnar kolvarna först
Den med varvstopp är väldigt stor om man jämför med en utan för att uttrycka det enkelt. Jag hade aldrig sett en sådan tidigare, är ju van med de små klassiska modellerna annars.
Det finns rotorer både med och utan varvstopp till våra bilar. Jag tror att varvstoppet slår till en bra bit innan rödmarkeringen, har testat det en gång och blev "lite" nervös innan jag fattade vad det var som hände
Varvstoppen slår till oavsätt vilken du har.. Jag har kört med båda rotorna.
Den som e mer triangel formad o den som e mer rund o har en fjäder..
Men det e väl brytaren som styr när motorn ska slå ifrån..
O varstoppen ska ligga på ca 6200 något om jag inte har fel..
Gizmo skrev:Varvstoppen slår till oavsätt vilken du har.. Jag har kört med båda rotorna.
Den som e mer triangel formad o den som e mer rund o har en fjäder..
Men det e väl brytaren som styr när motorn ska slå ifrån..
O varstoppen ska ligga på ca 6200 något om jag inte har fel..
Har faktis en 83a där jag ej har hittat den faktis varvade upp den runt en 8000 varv då iaf (enligt V räknan) En sak e iaf säker att det fans inget som gjorde att den "Ratatattatatatatat " .