Besikta med turbo

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Besikta med turbo

Inlägg av bruzze »

Hej,

Det är många som suktar efter att hinka ner en 10 eller 20V uris-motor i en GT. Jag har hört att det är problem att besiktiga en sådan bil. Någon som har info om det eller som har provat?

Bruzze
AudiArt
GT-fanatiker

Inlägg av AudiArt »

Jag ska ärligt säga

Besiktningen gick inte an..

Hinkade i en orginal spis varje gång.

Men har man tur så kollar dom inte så noga.

Men om man reggar den som ombyggt med Q bromsar och större krängningshämnare, Toppstag, uppgraderings dämpare och fjädrar borde det inte vara ett bekymmer
Användarvisningsbild
Peter urq
GT-fanatiker

Inlägg av Peter urq »

Tyvärr så är det nog som AudiArt säger; antingen så får man kasta i orginal motor igen eller så får man regga om bilen.

Dock så är frågan vad Bilprovningen ställer för krav för att regga om? Bör inte vara alldeles för mycket att updatera på bilen? Lite maffigare bromsar och schysstare väghållning?

-Men det har väl de flesta redan *asg*

Bruzze, du har ju ett gyllende tillfälle på en UrQ-motor nu *asg* :

Bild
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker

Inlägg av stork3n »

jo, har man en jäkla tur, så kollar dom inte, man kan ju pröva att ställa ner babar trycket *hehe*
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker

Inlägg av Jimmen »

Har för mej att man behöver intyg på bromsarna också, inte bara att kasta på ett par som är stora och blanka... SFRO!
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

Peter urq skrev:Bruzze, du har ju ett gyllende tillfälle på en UrQ-motor nu *asg* :

Bild
"Slurp" *Dreglar*
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

om man lägger i en kraftigare motor så vill man ju för sin egen skull ha bättre bromsar. Om man byter motorn så tar man också besväret att göra en reggbesiktning eller är det så svårt? jag har alldrig gjort någon regbesiktning.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Audimannen2
GT-fanatiker

Inlägg av Audimannen2 »

Vad jag har förstått så ska det vara väldigt svårt att få till det med besiktingen när det inte sitter turbo original på bilen, kan ju va så att det går att regga om. Har en kompis som ville sätta turbo på sin 740GL men först kollade han med KG Trimning som nästan bara håller på med volvo och dom hade sagt att det blir vääldigt svårt att få igenom detta.

Fick jag mitt sagt också :D
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker

Inlägg av Jimmen »

Åk och besikta, låtsas som det regnar... Frågar inspektörn säger man bara "nämen oj, den har jag inte sett förut"

Bäst att ha en polare beredd med biltransportkärra utanför sen bara för man kan väl glömma att få ens köra hem bilen :P
NipO
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av NipO »

som det står ovanstående , man måste ha ett "bromsintyg" eller vad man ska kalla det...

annars ska det bara vara lite bättre väghållningsgrejer... slänga dit lite tvärstag och sånt.

sen ska de bara vara att reggbesiktiga.
Audi GT Quattro -85
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Totti »

en annan som har en röd Gt coupe i stora staden tranås har lagt i
en audi 100 turbo maskin, han testade å åka in med den motorn
å se, de ända dom frågade va om det satt sån här motor orginal lr hur, sen fick han några 2:or på bilen som han fixade till å nu har han den å åker i, ingen fattar hur de gick till......mutor kanske??:)
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Skriv svar