Besikta med turbo
Besikta med turbo
Hej,
Det är många som suktar efter att hinka ner en 10 eller 20V uris-motor i en GT. Jag har hört att det är problem att besiktiga en sådan bil. Någon som har info om det eller som har provat?
Bruzze
Det är många som suktar efter att hinka ner en 10 eller 20V uris-motor i en GT. Jag har hört att det är problem att besiktiga en sådan bil. Någon som har info om det eller som har provat?
Bruzze
Tyvärr så är det nog som AudiArt säger; antingen så får man kasta i orginal motor igen eller så får man regga om bilen.
Dock så är frågan vad Bilprovningen ställer för krav för att regga om? Bör inte vara alldeles för mycket att updatera på bilen? Lite maffigare bromsar och schysstare väghållning?
-Men det har väl de flesta redan
Bruzze, du har ju ett gyllende tillfälle på en UrQ-motor nu
:

Dock så är frågan vad Bilprovningen ställer för krav för att regga om? Bör inte vara alldeles för mycket att updatera på bilen? Lite maffigare bromsar och schysstare väghållning?
-Men det har väl de flesta redan

Bruzze, du har ju ett gyllende tillfälle på en UrQ-motor nu

om man lägger i en kraftigare motor så vill man ju för sin egen skull ha bättre bromsar. Om man byter motorn så tar man också besväret att göra en reggbesiktning eller är det så svårt? jag har alldrig gjort någon regbesiktning.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
-
- GT-fanatiker
Vad jag har förstått så ska det vara väldigt svårt att få till det med besiktingen när det inte sitter turbo original på bilen, kan ju va så att det går att regga om. Har en kompis som ville sätta turbo på sin 740GL men först kollade han med KG Trimning som nästan bara håller på med volvo och dom hade sagt att det blir vääldigt svårt att få igenom detta.
Fick jag mitt sagt också
Fick jag mitt sagt också

Åk och besikta, låtsas som det regnar... Frågar inspektörn säger man bara "nämen oj, den har jag inte sett förut"
Bäst att ha en polare beredd med biltransportkärra utanför sen bara för man kan väl glömma att få ens köra hem bilen :P
Bäst att ha en polare beredd med biltransportkärra utanför sen bara för man kan väl glömma att få ens köra hem bilen :P
en annan som har en röd Gt coupe i stora staden tranås har lagt i
en audi 100 turbo maskin, han testade å åka in med den motorn
å se, de ända dom frågade va om det satt sån här motor orginal lr hur, sen fick han några 2:or på bilen som han fixade till å nu har han den å åker i, ingen fattar hur de gick till......mutor kanske??:)
en audi 100 turbo maskin, han testade å åka in med den motorn
å se, de ända dom frågade va om det satt sån här motor orginal lr hur, sen fick han några 2:or på bilen som han fixade till å nu har han den å åker i, ingen fattar hur de gick till......mutor kanske??:)
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Audi Gt -86
Audi coupe -90