Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Pontus
GT-intresserad
Inlägg: 44 Blev medlem: sön aug 19, 2007 19:00
Ort: Stockholm
Inlägg
av Pontus » tor nov 29, 2007 11:10
Vad tror ni om att turbokonvertera en orginal gt motor.?
Passar delarna från en audi 100 turbo motor.
Samt behöver gt motorn kompsänkas?
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528 Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link
Inlägg
av bruzze » tor nov 29, 2007 12:05
Jag har funderat på det i omgångar. Tänkte göra en lågtrycksturbo som laddar lite lagom för att slippa att kompsänka. Nu är det lagt på hyllan.
AudiArt
GT-fanatiker
Inlägg: 410 Blev medlem: tis okt 17, 2006 18:13
Ort: Solna
Inlägg
av AudiArt » tor nov 29, 2007 12:10
massvis av små jobbiga moment... Rekomenderar att ta en hel 100T motor eller 200T motor. Mycket lättare att få in i GTn
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528 Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link
Inlägg
av bruzze » tor nov 29, 2007 12:19
Jo men vitsen borde vara att enkelt kunna bygga om till original för att kunna rulla igenom SBP utan bekymmer.
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465 Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:
Inlägg
av NipO » tor nov 29, 2007 13:16
det som är problemet när man turbokonventerar är väl bromsförmåga till bilprovningen ? dom vill ju att man ska ha lite värre bromsar på bilen också. så borde det inte gå att ta audi 100 Turbo skivor o lite sådant till Gtn bara ? vet ej så noga hur det är men det står väl på bilprovningens hemsida vilka regler som gäller.
Är lite nyfiken (som pontus) och veta om grejerna från 100Turbon passar, som t.ex. grenrör, bromsar ocjh lit sånt.
Audi GT Quattro -85
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335 Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:
Inlägg
av zlobo » tor nov 29, 2007 22:51
sfro:s hemsida där står allt
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465 Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:
Inlägg
av NipO » fre nov 30, 2007 07:45
precis. de va den jag sidan jag var ute efter !
Audi GT Quattro -85
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465 Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:
Inlägg
av NipO » sön dec 16, 2007 16:26
Har funderat på en sak gällande besiktningen av en turbo konventerad bil.
Bilprovningen kan väl inte säga något om att man har turbo om den inte laddar något ? iså fall är det ju bara bygga nån/några pluggar till turbon. eller rent av ta bort tryckröret och den biten till besiktning.
Det kan väl inte vara någon omöjlighet ?
dock bara en tanke...
Audi GT Quattro -85
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335 Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:
Inlägg
av zlobo » sön dec 16, 2007 20:58
kan funka.. men man vet aldrig...
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465 Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:
Inlägg
av NipO » mån dec 17, 2007 15:42
nä...va bara en sån där grej som flög förbi i huvudet
Audi GT Quattro -85