Raven_LIII skrev:Så.. kort sagt så kapar ni sönder en coupe quattro för att göra en fwd => 4wd??...
Verkar knepigt dedär...
hm ja det beror ju på hur man ser det... men när jag hittade min coupe så hadde den inte haft ett snält liv.. va i ganska dåligt skick o sen så fick jag tag i en väldigt krockskadad quattro så....men smaken e som baken delad
Ahh.. Men då e d ju lungt.. Var bara tanken på att ta en quattro som går att rädda och kapa sönder den... Hittar man en krockad så e d ju lungt.. Visserligen ska jag inte säga så mycket då jag tänkte hitta en halvdan quattro o korta o grejja me
Raven_LIII skrev:Ahh.. Men då e d ju lungt.. Var bara tanken på att ta en quattro som går att rädda och kapa sönder den... Hittar man en krockad så e d ju lungt.. Visserligen ska jag inte säga så mycket då jag tänkte hitta en halvdan quattro o korta o grejja me
oki ja se där säger bara en sak.. va besltsam om du bestämmer dig fört.. för de e mycket jobb inte dirkt gratis......mvh
Raven_LIII skrev:Ahh.. Men då e d ju lungt.. Var bara tanken på att ta en quattro som går att rädda och kapa sönder den... Hittar man en krockad så e d ju lungt.. Visserligen ska jag inte säga så mycket då jag tänkte hitta en halvdan quattro o korta o grejja me
oki ja se där säger bara en sak.. va besltsam om du bestämmer dig fört.. för de e mycket jobb inte dirkt gratis......mvh
Ja hjälp... Har ingen aning vad det kommer kosta men jag e så sugen på ett sånnt projekt.. Har kollat runt lite och bara plastedelarna går la på en 10k eller nått... Men du.. OM det blir så att jag sätter igång med de här projektet någon gån inom de närmsta åren (Ska bli klar me GT´n först), Då kommer jag nog terrorisera dig me frågor.. Om de e lungt asså...
spq_mannen skrev:
Ja hjälp... Har ingen aning vad det kommer kosta men jag e så sugen på ett sånnt projekt.. Har kollat runt lite och bara plastedelarna går la på en 10k eller nått... Men du.. OM det blir så att jag sätter igång med de här projektet någon gån inom de närmsta åren (Ska bli klar me GT´n först), Då kommer jag nog terrorisera dig me frågor.. Om de e lungt asså...
ja då de lungt bara o fråga på. ... kul att dom har börjat göra delar nu i sverige för jag köpte mitt kitt från england va betydligt dyrare
jag är också inne på att köpa en audi gt och bygga om till quattro fast använda en volvo t5 motor i. men det med bakvagnen är ju lite problem.
har fuderar lite på om man tar en växellåda från en audi som har samma utformning som en gt original ,exempel audi 100 quattro kanske. om man då fester den i där original sitter bord driva axlarna fram passa. sen kan man gå till väga på 2 sätt. antingen tar man samma bakparti från audi 100 och almänt svetsar ditt sågar lite. eller alternativ två hitter an stelbakaxel med samma utväxling . så hade jag planerat. kom hjärna med mer tips
Jag förstår fortfarande inte varför så många är sugna på att bygga om en gt till quattro Vill man ha en quattro borde det vara enklare och billigare att köpa en...
Megiltura skrev:Jag förstår fortfarande inte varför så många är sugna på att bygga om en gt till quattro Vill man ha en quattro borde det vara enklare och billigare att köpa en...
Albin skrev:Vrf sätta i en volvo t5??? köp dig istället en 20v turbo från en s4 finns gott om dom! men de är kanske priset.....
dom är lite dyrare . men att trima den är också dyrar det blir nog dyrar i längden tror jag. om vi 4x4 älskar kan få slössa några gt så öker ju erat värde på era 4x2 gtare;);).
någon vil bygga en quattro så får ja snart över en orig gt-quattro drivlina drivlina snart me fjäderben brygga växellåda kardan samt länkarmar har även kardan tunnel från en s2 och infästningspunkter från en s2.
Jag håller faktiskt på med detta just nu, har dock inte kommit så långt än, ska hämta en komplett drivlina med växellåda från en 90 Quattro i helgen som ska sitta i min Gt som än sålänge är original med framhjulsdrift.
Motorn tar jag en 3B från en S2.
Kortningen är också på G, har beställt ett komplett Spq kit, så allt utom tak och dörrar kommmer bli i glasfiber, en rejäl lättning av kaross!
Mycket jobb blir det men skam den som ger sig!
Kommer lägga upp bilder när det drar igång på allvar efter Jul.