Har en audi 200 turbo motor en ws.
behöver man några styrboxar till den eller är allt mekaniskt elle samma som i min gt quattro?
vet att dom nyare 100/200 turbo går väl att chippa.. men inte denna motorn jag har..
och någon som vet hur mycke en sådan motor tål innan man behöver bygga om något typ stakar och kolvar?
//Mika
några styrboxar till turbo motor?
Re: några styrboxar till turbo motor?
jag laddar igf 1,4bar.. de går fint me orginal stakar.. mn har bara 10v turbo 

lite infio om styrdon http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... inout.html
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
kostic.nu
Mika skrev:vilken motor kör du med i din?
vet du hur det är med styrbox?
läste lite någonstans med att med annat sprut och stålpackning till cylinderhuvudet och en bra mappning kan ta ut runt 350 kusar och det ska hålla..=)
jag har en 100 turbo quattro.. som jag skrotat ner å skall slänga i GT:n jag skall igf ta kabelmattan för att kunna sätta i urisens styrbox..
de med 350hk låter väldigt mkt med orginal stakar....
för du har väl en vanlig k24??
350 hk är säkeligen inga problem om man kör mc2 de skall hade starkaste orig stakarna sägs det. där emor så sitter det kkk24 eller kkk26 o de orkar defnetivt inte mer än 290-300hk så skall man plocka 350 så är det en rs2 turbo som gäller eller något annat agg. o då måste man bygga om grenröret annars spricker det.Albin skrev:Mika skrev:vilken motor kör du med i din?
vet du hur det är med styrbox?
läste lite någonstans med att med annat sprut och stålpackning till cylinderhuvudet och en bra mappning kan ta ut runt 350 kusar och det ska hålla..=)
jag har en 100 turbo quattro.. som jag skrotat ner å skall slänga i GT:n jag skall igf ta kabelmattan för att kunna sätta i urisens styrbox..
de med 350hk låter väldigt mkt med orginal stakar....
för du har väl en vanlig k24??
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu