Byta motor till en 100t
Byta motor till en 100t
men vad är de man behöver göra om man ska byta till en 100t motor skulle vilja ha en t motor i stället för den vanliga 136 hästaren!
man får lite skönare ljud i också!
hoppas ni kan hjälpa mig!
MVH//steffe
*Bytte rubrik /Edis*
man får lite skönare ljud i också!
hoppas ni kan hjälpa mig!
MVH//steffe
*Bytte rubrik /Edis*
tja du jag är en av de få som kommer att stötta dig i ditt projekt
grejen är att
*allt kommer att passa som handsken
*bilen blir något fruktansvärt tuff
*de är starka grejer och för det mästa håller det bra
men sen har vi ju nackdelarna
*det kan bli dyrt för att vi här i Sverige har lite mysko besiktnings regler
*svårt att hitta en vättig 100 t
men summan är att det är i mina ögon värt det och jag planerar också det men jag behöver pängar. Det är igentlgen bara besiktningen som stökar
grejen är att
*allt kommer att passa som handsken
*bilen blir något fruktansvärt tuff
*de är starka grejer och för det mästa håller det bra
men sen har vi ju nackdelarna
*det kan bli dyrt för att vi här i Sverige har lite mysko besiktnings regler
*svårt att hitta en vättig 100 t
men summan är att det är i mina ögon värt det och jag planerar också det men jag behöver pängar. Det är igentlgen bara besiktningen som stökar
jag missuppfattade din fråga
det man kommer att behöva är en komplett motor med drivlina, större bromsar, annat elsystem (turbons orginal räcker om du inte ska trimma för mycket) och i vissa fall annat bränsle system.
Öm du hittar en motor med katt (det kvittar om den bara skall finnas där men inte funka) iallafall då slipper du avgasproverna i besiktningen
det är bara ett + om man har större bromsar en vad som behövs och jag vet inte om orginal turbons bromsar räcke men det borde de ju göra.
fråga på bara jag tycker att det här är as roligt:)
det man kommer att behöva är en komplett motor med drivlina, större bromsar, annat elsystem (turbons orginal räcker om du inte ska trimma för mycket) och i vissa fall annat bränsle system.
Öm du hittar en motor med katt (det kvittar om den bara skall finnas där men inte funka) iallafall då slipper du avgasproverna i besiktningen
det är bara ett + om man har större bromsar en vad som behövs och jag vet inte om orginal turbons bromsar räcke men det borde de ju göra.
fråga på bara jag tycker att det här är as roligt:)
-
- GT-tok
-
- GT-tok
det änklaste är ju att byta motor under besiktning för det funkar ju inte om du klämmer i en 20v men annars så passar ju sugmotorns grenrör rakt på bara att bilen kommer gå kasst.
en sak bara om du har en elstyrd motor så sitter det ju en luft mängds mätare på den och det blir bara onädigt arbete med att fixa slangar och bös till en sådan provesorsik lösning som Besiktning då
byt motor det går snabt och lätt men ha i tanken på att det lätt smäller och då får du inte ett öre från försäkrings bolaget
en sak bara om du har en elstyrd motor så sitter det ju en luft mängds mätare på den och det blir bara onädigt arbete med att fixa slangar och bös till en sådan provesorsik lösning som Besiktning då
byt motor det går snabt och lätt men ha i tanken på att det lätt smäller och då får du inte ett öre från försäkrings bolaget
-
- GT-tok
Borde vell gå och göra om bilen så pass mycket så den går under ombygt fordon ...ää
En annan fråga ... Vad säger besiktningen m man kommer in med en 20v topp om det orginal ska sitte en 10v ???
en te passar 20v toppen rakt på lr är det andra olje och vatten kanaler på dem ??? ,,,,
Gåre med org mekaniska spridarna i en 20 V topp....
En audi låter mycket skönare med fler ventiler
MvH / jimmy
En annan fråga ... Vad säger besiktningen m man kommer in med en 20v topp om det orginal ska sitte en 10v ???
en te passar 20v toppen rakt på lr är det andra olje och vatten kanaler på dem ??? ,,,,
Gåre med org mekaniska spridarna i en 20 V topp....
En audi låter mycket skönare med fler ventiler

MvH / jimmy
Audi Gt Coupe 82

BOLT ON??
vart som intresserad om det går =) dvs sätta in en audi 100 turbo motor i en gt -84 är det bara ner med motorn dvs passar den rakt på?? inga modifieringar?? nån som vet? för besiktnigen skiter jag i bara byta motor före man bes... . om det går att slänga in motorn utan modifieringar är det nån som har en guide för kabelhärvan man måste in med?
NÅN???
NÅN???
Ni skulle kunna höra efter på www.nordicaudi.com efter folk som gjort detta tror det finns 2-3 pers som börjat ett sånthr projekt iaf.