Handbroms

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Mats

Handbroms

Inlägg av Mats »

Hej

Problem med handbromsen den tar inte, har inte kollat vad som är fel. Tänkte kolla om nån vet om man kan justera nån stans ellerär det bara att skruva isär och bli skitigt om händerna.

Mats :D
Morke
GT-diggare

Inlägg av Morke »

Kan vara "armen" ovanpå oket brukar gå att smörja upp. Annars kan det väll vara vajern som är ospänd eller kaputt men jag antar att du redan kollat det.

MvH Krister Fredholm
Karlsson
GT-intresserad

Inlägg av Karlsson »

Det där e jag expert på =PP...hade problem med min...den tog inte på vänster bakhjul. var handbromsmekanismen i oket som hakat upp sig..vart till att chakka ett beg ok från skroten...men som sagt prova först att smörja upp och grundinställa.
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker

Har också problem med handbromsen

Inlägg av Dr_pepper »

Mitt högra bakok läcker när handbromsen är dragen, eller det läcker iaf mycket mer då! När jag drog den för ett tag sedan över natten så var vätskebehållaren nere under noll på morgonen.. Så nu drar jag den inte alls.

Är oket helt slut eller kan man eventuellt byta någon packning eller dylikt. Vad innehåller en reparationssats som man kan köpa lite här och var?

Sedan har jag också problem med att handbromsen hänger sig, vilket är ganska vanligt vad jag förstått, kan det räcka att smörja upp fjädrarna på oken eller skall man göra något annat?

Fredrik
GT coupé -85
Skriv svar