
när man bes??
när man bes??
Näar man Reg-bes en gt med turbo måste man ha katt på den då?? för de satt katt på den bilen jag tog motorn ifrån... 

upp till -88 behöver du ju ingen katt. Men om dem reagerar på det när man reg bes vet jag inte..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Jag kan ha fel.. Men jag har för mig att det var -88. på vissa -88 siter det en o vissa inte. Sen -89 o uppåt så skulle alla ha det..
Jo det e ju en tradig sak o åka på om det bara e det
Jo det e ju en tradig sak o åka på om det bara e det
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
NipO skrev:katten kom -88 sen vid -89 ska alla ha de. dock så får man "rensa" kattarna på -88orna men själva burken måste vara kvar. o sen tror jag inte du måste ha katt på bilen sålänge bilen inte är av -88 årsmodell.
Endel bilar kom 87 me katt.. de kan jag sätta hur mkt som helst på.. de är sant me att rensa katten men jag har en -88 men de hade inte nån katt heller

Är väääldigt säker på att hade bilen du tog motorn ur katt så ska det vara det nu med annars är det tämligen omöjligt...
Sätt dit katt i vilket fall som så är du säker, då bommar du inte på det i alla fall och det är ju inte jobbigt att sätta dit en katt bara...
Om du inte känner för att åka med katt sen av någon anledning så kan du ju besikta med den och sen ta väck den och sätta tillbaka till varje besiktning, är ju lite jobbigt men...
Kör med katt och värna om miljön, tycker du katten stryper effekten så köp större...
Sätt dit katt i vilket fall som så är du säker, då bommar du inte på det i alla fall och det är ju inte jobbigt att sätta dit en katt bara...
Om du inte känner för att åka med katt sen av någon anledning så kan du ju besikta med den och sen ta väck den och sätta tillbaka till varje besiktning, är ju lite jobbigt men...
Kör med katt och värna om miljön, tycker du katten stryper effekten så köp större...
Bra du håller ordning och reda 
Kom på att du kan ju läsa om vad som behövs på www.sfro.se
ps. det är bara om du ska regga in den som ombyggt fordon. en tanke bara

Kom på att du kan ju läsa om vad som behövs på www.sfro.se
ps. det är bara om du ska regga in den som ombyggt fordon. en tanke bara

Audi GT Quattro -85
nej skall bara ega in den me motorn.. då måste man väl inte rega den som ombyggt fordon elle??NipO skrev:Bra du håller ordning och reda
Kom på att du kan ju läsa om vad som behövs på www.sfro.se
ps. det är bara om du ska regga in den som ombyggt fordon. en tanke bara

nu är det visserligen tidig lördag morgon *nåja, allt är relativt*..
men inte kan man väl bara köra in med en turbomotor och säga "hej, regbesiktning tack" och sen är det klart. sfro är nog vägen man måste gå eller är jag helt ute och cyklar här på morgonkvisten..??
Nu vet jag inte din exakta plan men det "verkar" på dig som att det inte är några problem?
Tacksam för info bara då jag byter motor i min gt..
EDIT:
Sökte lite och fann detta: http://www.fmcs.nu/forum/showthread.php?t=4600
Slutsats, du kan regbesiktiga med en turbomotor som har KAT orginal med MAX 163,3 HK och 204,6 NM i en GT, smidigt och enkelt, synd bara att vridet ligger på minst 240 NM i audi 10v turbomotorn..
Ska man öka effekten mer än 20% och vridet mer än 10 % ser jag ingen annan utväg än ombyggt fordon och då måste dessa punkter ändras: c. Byte av fram och bakvagn, motor och växellåda, bromssystem samt styrning..
eller min favorit: a. Ändring av motorplacering till t ex mittmotor..
men nu är jag väldigt intresserad av hur du tänkt lösa detta?
förlåt om man är lite motsträvig här..

men inte kan man väl bara köra in med en turbomotor och säga "hej, regbesiktning tack" och sen är det klart. sfro är nog vägen man måste gå eller är jag helt ute och cyklar här på morgonkvisten..??
Nu vet jag inte din exakta plan men det "verkar" på dig som att det inte är några problem?
Tacksam för info bara då jag byter motor i min gt..
EDIT:
Sökte lite och fann detta: http://www.fmcs.nu/forum/showthread.php?t=4600
Slutsats, du kan regbesiktiga med en turbomotor som har KAT orginal med MAX 163,3 HK och 204,6 NM i en GT, smidigt och enkelt, synd bara att vridet ligger på minst 240 NM i audi 10v turbomotorn..
Ska man öka effekten mer än 20% och vridet mer än 10 % ser jag ingen annan utväg än ombyggt fordon och då måste dessa punkter ändras: c. Byte av fram och bakvagn, motor och växellåda, bromssystem samt styrning..
eller min favorit: a. Ändring av motorplacering till t ex mittmotor..
men nu är jag väldigt intresserad av hur du tänkt lösa detta?
förlåt om man är lite motsträvig här..


Senast redigerad av 2 sleeper, redigerad totalt 0 gång.
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Audi coupe quattro -87
sen kan man ju undra varför du länkar till Svenska Flottans ReservofficersförbundNipO skrev:Bra du håller ordning och reda
Kom på att du kan ju läsa om vad som behövs på www.sfro.se
ps. det är bara om du ska regga in den som ombyggt fordon. en tanke bara



www.sfro.com ..
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Audi coupe quattro -87
sen kan man ju undra varför du länkar till Svenska Flottans Reservofficersförbund
vad har dom med saken att göra?
www.sfro.com ..[/quote]
haha, fan trodde ju jag hade gjort det först ^^ haha. vart lite nervös där



www.sfro.com ..[/quote]
haha, fan trodde ju jag hade gjort det först ^^ haha. vart lite nervös där

Audi GT Quattro -85
men besiktnigsmännen måste väl veta effekten på den nya motorn?
snurrigt blir det men jag hoppas du lyckas, berätta bara hur du gått till väga sen!!
snurrigt blir det men jag hoppas du lyckas, berätta bara hur du gått till väga sen!!

Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Audi coupe quattro -87