när man bes??

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Albin
GT-fanatiker
Inlägg: 503
Blev medlem: fre nov 02, 2007 17:52
Ort: Bor

när man bes??

Inlägg av Albin »

Näar man Reg-bes en gt med turbo måste man ha katt på den då?? för de satt katt på den bilen jag tog motorn ifrån... :?:
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

upp till -88 behöver du ju ingen katt. Men om dem reagerar på det när man reg bes vet jag inte..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Albin
GT-fanatiker
Inlägg: 503
Blev medlem: fre nov 02, 2007 17:52
Ort: Bor

Inlägg av Albin »

Gizmo skrev:upp till -88 behöver du ju ingen katt. Men om dem reagerar på det när man reg bes vet jag inte..


-89 menar väl du??
de hade varit tråkigt att åka på en katt... riva av avgasystemet å sen sätta upp de igen :roll:
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Jag kan ha fel.. Men jag har för mig att det var -88. på vissa -88 siter det en o vissa inte. Sen -89 o uppåt så skulle alla ha det..

Jo det e ju en tradig sak o åka på om det bara e det
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Albin
GT-fanatiker
Inlägg: 503
Blev medlem: fre nov 02, 2007 17:52
Ort: Bor

Inlägg av Albin »

jo de är sant endel 87:or har de oxå.. men dom måste fungera efter 89- :D
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

katten kom -88 sen vid -89 ska alla ha de. dock så får man "rensa" kattarna på -88orna men själva burken måste vara kvar. o sen tror jag inte du måste ha katt på bilen sålänge bilen inte är av -88 årsmodell.
Audi GT Quattro -85
Albin
GT-fanatiker
Inlägg: 503
Blev medlem: fre nov 02, 2007 17:52
Ort: Bor

Inlägg av Albin »

NipO skrev:katten kom -88 sen vid -89 ska alla ha de. dock så får man "rensa" kattarna på -88orna men själva burken måste vara kvar. o sen tror jag inte du måste ha katt på bilen sålänge bilen inte är av -88 årsmodell.


Endel bilar kom 87 me katt.. de kan jag sätta hur mkt som helst på.. de är sant me att rensa katten men jag har en -88 men de hade inte nån katt heller :D
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker
Inlägg: 361
Blev medlem: sön okt 30, 2005 13:41
Ort: Vicktory Lake

Inlägg av Jimmen »

Är väääldigt säker på att hade bilen du tog motorn ur katt så ska det vara det nu med annars är det tämligen omöjligt...

Sätt dit katt i vilket fall som så är du säker, då bommar du inte på det i alla fall och det är ju inte jobbigt att sätta dit en katt bara...

Om du inte känner för att åka med katt sen av någon anledning så kan du ju besikta med den och sen ta väck den och sätta tillbaka till varje besiktning, är ju lite jobbigt men...

Kör med katt och värna om miljön, tycker du katten stryper effekten så köp större...
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

det finns ju ställen på internet som har billiga sportkattar.. ett ställe är ju Creatix.se

dom har en på 100 celler och en på 300 celler.

100 celler : 2900:-

300 celler : 1699:-

dom är ju lite större än en "vanlig" så att säga.
Audi GT Quattro -85
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Detta är inte offtopic... Jag rensade bort lite inlägg...
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

Bra du håller ordning och reda :)

Kom på att du kan ju läsa om vad som behövs på www.sfro.se

ps. det är bara om du ska regga in den som ombyggt fordon. en tanke bara :)
Audi GT Quattro -85
Albin
GT-fanatiker
Inlägg: 503
Blev medlem: fre nov 02, 2007 17:52
Ort: Bor

Inlägg av Albin »

NipO skrev:Bra du håller ordning och reda :)

Kom på att du kan ju läsa om vad som behövs på www.sfro.se

ps. det är bara om du ska regga in den som ombyggt fordon. en tanke bara :)
nej skall bara ega in den me motorn.. då måste man väl inte rega den som ombyggt fordon elle?? ::
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

nej, det var bara en tanke :) kommer inte ihåg vad det andra stället med info hette. tror det har disskuterats i någon annan tråd .. frågan är väl bara var ^^
Audi GT Quattro -85
Albin
GT-fanatiker
Inlägg: 503
Blev medlem: fre nov 02, 2007 17:52
Ort: Bor

Inlägg av Albin »

aha oki.. men jag slänger på race-katten igen då... :(
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

nu är det visserligen tidig lördag morgon *nåja, allt är relativt*..
men inte kan man väl bara köra in med en turbomotor och säga "hej, regbesiktning tack" och sen är det klart. sfro är nog vägen man måste gå eller är jag helt ute och cyklar här på morgonkvisten..??

Nu vet jag inte din exakta plan men det "verkar" på dig som att det inte är några problem?

Tacksam för info bara då jag byter motor i min gt..

EDIT:

Sökte lite och fann detta: http://www.fmcs.nu/forum/showthread.php?t=4600

Slutsats, du kan regbesiktiga med en turbomotor som har KAT orginal med MAX 163,3 HK och 204,6 NM i en GT, smidigt och enkelt, synd bara att vridet ligger på minst 240 NM i audi 10v turbomotorn..

Ska man öka effekten mer än 20% och vridet mer än 10 % ser jag ingen annan utväg än ombyggt fordon och då måste dessa punkter ändras: c. Byte av fram och bakvagn, motor och växellåda, bromssystem samt styrning..
eller min favorit: a. Ändring av motorplacering till t ex mittmotor..

men nu är jag väldigt intresserad av hur du tänkt lösa detta?

förlåt om man är lite motsträvig här.. *yea* *yes*
Senast redigerad av 2 sleeper, redigerad totalt 0 gång.
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

NipO skrev:Bra du håller ordning och reda :)

Kom på att du kan ju läsa om vad som behövs på www.sfro.se

ps. det är bara om du ska regga in den som ombyggt fordon. en tanke bara :)
sen kan man ju undra varför du länkar till Svenska Flottans Reservofficersförbund *yea* vad har dom med saken att göra? :roll: :lol:

www.sfro.com ..
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Albin
GT-fanatiker
Inlägg: 503
Blev medlem: fre nov 02, 2007 17:52
Ort: Bor

Inlägg av Albin »

Jag kollar upp de på bes hur man skall göra..
man regar ju inte bilen med mer hk:D då blir ju försäkringen å allt dyrare :wink:
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

sen kan man ju undra varför du länkar till Svenska Flottans Reservofficersförbund *yea* vad har dom med saken att göra? :roll: :lol:

www.sfro.com ..[/quote]

haha, fan trodde ju jag hade gjort det först ^^ haha. vart lite nervös där :)
Audi GT Quattro -85
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

men besiktnigsmännen måste väl veta effekten på den nya motorn?
snurrigt blir det men jag hoppas du lyckas, berätta bara hur du gått till väga sen!! 8)
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Skriv svar