Plana topp, porta

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
motornisse55
GT-intresserad

Plana topp, porta

Inlägg av motornisse55 »

Jag har planer lite småtrim. Jag har en topp från en 2.3 liggandes och hade då tänkt på planing/portning och trimkam, och fräsa nya ventilsäten och i med större ventiler. Någon som vet större ventiler från andra bilmärken/motorer som passar?? Skaftet måste ju ha samma dimension.

Har planer på att göra ett inköp på en väghållningssats. Alltså dämpare o fjädrar. Och de ska ju vara styvt som f*n. Har hittat ett kit från KG-Racing o de skulle ha 3300 för allt runt om. Tyckte de lät som ett ganska bra pris.

Någon som har lite info??
AudiArt
GT-fanatiker

Inlägg av AudiArt »

Om kw har kvar sin sats så rockar den loss *yea* Stark rekomenderad
quattrojonas
GT-diggare

Inlägg av quattrojonas »

KW har fjädrar, insatserna har jag inte hittat några.
Jag har Kw fjädrar och koni dämpare, funkar fint för mig. Inställningsbara i fram.
NipO
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av NipO »

kan du ange hela adressen till KG ? jag kom in på nått jkonstigt när jag googlade :P
Audi GT Quattro -85
motornisse55
GT-intresserad

Inlägg av motornisse55 »

[quote="NipO"]kan du ange hela adressen till KG ? jag kom in på nått jkonstigt när jag googlade :P[/quote]

Ne de var visst inte från KG utan : http://gemotorsport.jetshop.se/
NipO
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av NipO »

okej, tack :) jäkla schyssta priser ju :)

blir till att fundera på.
Audi GT Quattro -85
motornisse55
GT-intresserad

Inlägg av motornisse55 »

men är priset/st på komplett fjäderben eller aär de för alla fyra??
Ni kan väl lägga upp prisex/4st vad ni nu hittar för något.
zlobo
GT-fanatiker
Kontakt:

Re: Plana topp, porta

Inlägg av zlobo »

motornisse55 skrev:Jag har planer lite småtrim. Jag har en topp från en 2.3 liggandes och hade då tänkt på planing/portning och trimkam, och fräsa nya ventilsäten och i med större ventiler. Någon som vet större ventiler från andra bilmärken/motorer som passar?? Skaftet måste ju ha samma dimension.

Har planer på att göra ett inköp på en väghållningssats. Alltså dämpare o fjädrar. Och de ska ju vara styvt som f*n. Har hittat ett kit från KG-Racing o de skulle ha 3300 för allt runt om. Tyckte de lät som ett ganska bra pris.

Någon som har lite info??
tsr performance dade något de kallade för valvepac c till 10 v motorn med större ventiler. www.tsr-performance.com maila dom o kolla .. annars skall det finnas ngn 8v golf som har större ventiler. du ju skicka iväg din kamm för om slipning så blir det billigare.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

http://gemotorsport.jetshop.se/ Kollade runt där då även jag är intresserad av väghållning. Där finns ju ett par bra kitt till vettiga priser men om jag har fattat allt rätt så passar nya coupé (-89-framåt) stötdämpare och fjädrar rakt på våra bilar. endå står det att kitten passar 2,3 coupér men det står inget om de skulle passa på 2,2. På andra kitt står det tvärt om så enligt GEmotorsport så skulle det ju vara skillnad.

Sen undrar man ju hur kvaliten är, nån som vet? är det bara show eller är det go också?
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Skriv svar