Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318 Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte
Inlägg
av NSX » tor jan 12, 2006 22:41
Nån som vet ungefär hur mycket effekt man kan ta ut ur orginalinsuget orginal insuget?
Verkar som det klarar ca 170+ hk vad jag vet.
Matte
GT-intresserad
Inlägg: 43 Blev medlem: ons jan 04, 2006 14:46
Ort: Pite
Inlägg
av Matte » tor jan 12, 2006 22:49
Ta ut effekt ur inuget? Menar du hur mycket insprutningen klarar eller är det bara jag som inte hänger med?
Mvh Matte
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318 Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte
Inlägg
av NSX » fre jan 13, 2006 19:54
Matte skrev: Ta ut effekt ur inuget? Menar du hur mycket insprutningen klarar eller är det bara jag som inte hänger med?
Mvh Matte
Det var det jag menade. Men insuget stoppar väl nån gång för höga varv.
Matte
GT-intresserad
Inlägg: 43 Blev medlem: ons jan 04, 2006 14:46
Ort: Pite
Inlägg
av Matte » fre jan 13, 2006 20:13
Nja, nog tror jag insuget hänger med så långt det bara går. Däremot förändras ju motorkaraktären om man byter ut det. Kortare insug från en Audi 200 ger ju t.ex mer effekt på höga varv. Vad gäller insprutningen vet jag inte riktigt hur mkt det ska palla, men runt 200 hk är nog en kvalificerad gissing.
/Mattias
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318 Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte
Inlägg
av NSX » lör jan 14, 2006 18:22
Ok tack. 200 hk får jag nog inte ut genom att byta kamaxel och byta till större ventiler...
Matte
GT-intresserad
Inlägg: 43 Blev medlem: ons jan 04, 2006 14:46
Ort: Pite
Inlägg
av Matte » mån jan 30, 2006 01:17
Nej, runt 150-155 hk kan jag tänka mig.
/Mattias