Var köper jag sänkningsats?

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker

Var köper jag sänkningsats?

Inlägg av Dajjmen »

Tjabba. Var köper jag sänkningsats till GTn. Har sökt runder lite men kan inte hitta.

//Dajjmen
Bild
Användarvisningsbild
Peter urq
GT-fanatiker

Inlägg av Peter urq »

Micro, art.nr KL912414. 1281 kr och sänker 40mm. Är Kilen fjädrar, svenskt märke med bra kvalitet. *yes*
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Åh, Micro har jag inte haft en tanke på tidigare. De har ju Konidämpare och annat godis också! :D
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

ska du sänka för syns skull eller ska det vara väghållning också?
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Jag har koni på min med blåa fjädrar. Monore eller vad dem heter hade stötdempar test hos AD-Center i sommras så jag test min o dem har suttit på i 10år + o där var 85 - 95 % verkningsgrad kvar. O det var inte bra uppmätt för jag hade dåligt med luft i däcken, så de var det som drog ner resultatet.
Han var helt imponerad. Jag sa till han att jag hade tagit in bilen 2000 och tysken som hade den har haft det på i ett par år, o har inte gjort ngt med dämparna eller fjädrarna. så han rekomendera att jag skulle byta snarast tills resultatet kom ut på pappret. *hehe*
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
NipO
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av NipO »

Okej, det verkar vara riktigt bra fjädrar :D 1281 :- är ju inte alls så farligt heller :) tror det blir ett par sånna för mig sen efter sommaren :)
Audi GT Quattro -85
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

NipO skrev:Okej, det verkar vara riktigt bra fjädrar :D 1281 :- är ju inte alls så farligt heller :) tror det blir ett par sånna för mig sen efter sommaren :)
Tja fjädrarna har ju tryckts ihopa litta under dessa åren. så den e lägre än vad den var när det kom på. Men dämparna e kanon..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker

Inlägg av Jimmen »

Tjopp, hört ryktas om att man kan få tag i satser på www.stytun.se, GE-motorsport.se samt Radiopower.se
Vet ej kvalité, men ska nog testa en sats från Stytun.se, åker ju bara med bilen nån gång då och då på sommarn så!
NipO
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av NipO »

Gizmo : Jo, men det är ju faktiskt inte så konstigt med tanke på att dom hållt uppe GTn i så många år :)
Audi GT Quattro -85
odens
GT-diggare

Inlägg av odens »

väcker liv i denna tråd?! verkar inte finnas på någon av länkarna ovan, var finns de nuförtiden?! :D
NipO
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av NipO »

www.tranasbildelar.se min lokala bildelshandlare, tror en sänkningssats hamnar under 1500.- iaf :) (bara fjädrar)
Audi GT Quattro -85
Jojjan
GT-fanatiker

Inlägg av Jojjan »

Är det någon här som har testat eller vet hur kvalitén är på Lesjöforsfjädrarna?
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jojjan skrev:Är det någon här som har testat eller vet hur kvalitén är på Lesjöforsfjädrarna?
Snart, jag ska montera mina Kilenfjädrar inom kort. Har det och fyra ställbara Koni från Micro som ligger och väntar i pannrummet. Fick hem de sista prylarna igår :D

Jag har kört med Kilen på ett par bilar innan och jag har varit väldigt nöjd med dem.
Jojjan
GT-fanatiker

Inlägg av Jojjan »

Ja du får återkomma med en testkommentar snart.
Jag har lyckats köra sönder ytterligare en framfjäder och behöver nog byta båda i fram snart. :(
Skriv svar