soppa pump...

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
malmstrom1
GT-intresserad

soppa pump...

Inlägg av malmstrom1 »

hej.. min soppa pump la precis av... är det samma pump som en avnlig audi 80 och audi 100 eller? hade avrit tackasam för lite hjälp...typsikt nu när det blir lov att man ska avra utan bil...: :(
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Audi 100 typ 43 med femman(ovanlig!) har en likadan pump under bilen, Audi 100 typ 44 har pumpen i tanken. Skulle tro att alla Audi 80/90 med K-jet motor och tanken i bagageutrymmet har en likadan pump under bilen. Spelar väl egenligen inte så stor roll vilken pump man väljer om bara:
  • Pumpen är avsedd för K-Jetronik.

Pumpen är avsedd för montering utanför tanken.

Anslutningarna passar, eller kan anpassas på lämpligt sätt.
Är du säker på att det är pumpen? Relät brukar gå sönder mycket oftare, det finns en modern ersättare hos VAG som håller bättre.

mvh

/Christian
malmstrom1
GT-intresserad

Inlägg av malmstrom1 »

jag tror det är pumpen.. den har fört mcyket oväsen nu in 4 månader.. hörts inne från coupen tilloch med.. och igår abra dog bilen... där e gnista till och motorn drar runt... så antar då att det är pumpen... ska ut och kolla idag om jag kan höra nåt ljud från den... kanske kan banka lite nätt på den om det hjälper----
Nenne
GT-diggare

Inlägg av Nenne »

Kolla om du har spänning bak till pumpen ist! Den får ju helt enkelt 12 volt när bilen e igång. bara o kravla under bilen o slita loss kontakten o mäta...men tänk på att du skall mäta när du/någon annan vrider på startnyckeln. dvs NORMALT sett skall mig veterligen pumpen INTE snurra bara för att du har tändningen påslagen. Dock är vissa bilar omkopplade på ett specialsätt......*s*
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker

Inlägg av Dr_pepper »

Nu tror jag inte att du är lika dum som mig, men man kan ju fråga iaf... Har du haft loss baksätet o grejat? När jag höll på där bak en gång så hade en säkringshållare hoppat isär, den satt på sladden till bränslepumpen... O jag var riktigt galen en stund =)

ha de gott!

Fredrik
GT coupé -85
malmstrom1
GT-intresserad

Inlägg av malmstrom1 »

nää jag ahr inte plcokat bort baksätet... tänkte kolla bränslepumpsreläet imorrn, kanske det som lagt av.. ska testa och mäta spänningen på kontakten med... tackar för hjälpen...
Skriv svar