Köpa billiga sportavgassystem, intresse?!?
Köpa billiga sportavgassystem, intresse?!?
Fick detta mail idag:
Hej !
Jag kontaktar er angående rostfria Simons sportavgassystem. Vårt företag heter RAY Metallfabrik AB och ligger i Ljungsarp ca 3 mil söder om Ulricehamn. Vi är ca 45 anställda och tillverkar i huvudsak sportavgassystem till personbilar i små serier, bland annat "Simons sportsystem" som är vårt varumärke i Norden. Men vi tillverkar även andra system på uppdrag, allt från veteranbilssystem till specialsystem ex. Koenigsegg. Vi provar ut och testar de flesta nya avgassystem i vår testverkstad här i Ljungsarp där vi har tillgång till ljudprovning, mottrycksmätning m.m. Vi har en flexibel och modern maskinpark som är anpassad för att tillverka avgassystem i alla möjliga utföranden.
Vi säljer idag sportsystem till Audi GT Coupé via våra grossister. Dessa system är inte rostfria. Vi har med åren övergått allt mer till att tillverka nykonstruktioner i rostfritt och kromstål.
Jag undar om det finns nåt intresse från er sida att köpa dessa system i rostfritt alt. kromstålsutförande? Medlemmar i er klubb skulle i så fall få köpa dessa system direkt från oss med en bra rabatt. Vi behöver tillverka minst 25 st system för att priset skall bli rätt.
Hör av er om intresse finns, så får vi diskutera fram en lämplig lösning.
Vänliga Hälsningar - Best Regards
Johan Angerd
Ray Metallfabrik AB
Vad säger Ni?
Det är väl rätt intressant!
Hej !
Jag kontaktar er angående rostfria Simons sportavgassystem. Vårt företag heter RAY Metallfabrik AB och ligger i Ljungsarp ca 3 mil söder om Ulricehamn. Vi är ca 45 anställda och tillverkar i huvudsak sportavgassystem till personbilar i små serier, bland annat "Simons sportsystem" som är vårt varumärke i Norden. Men vi tillverkar även andra system på uppdrag, allt från veteranbilssystem till specialsystem ex. Koenigsegg. Vi provar ut och testar de flesta nya avgassystem i vår testverkstad här i Ljungsarp där vi har tillgång till ljudprovning, mottrycksmätning m.m. Vi har en flexibel och modern maskinpark som är anpassad för att tillverka avgassystem i alla möjliga utföranden.
Vi säljer idag sportsystem till Audi GT Coupé via våra grossister. Dessa system är inte rostfria. Vi har med åren övergått allt mer till att tillverka nykonstruktioner i rostfritt och kromstål.
Jag undar om det finns nåt intresse från er sida att köpa dessa system i rostfritt alt. kromstålsutförande? Medlemmar i er klubb skulle i så fall få köpa dessa system direkt från oss med en bra rabatt. Vi behöver tillverka minst 25 st system för att priset skall bli rätt.
Hör av er om intresse finns, så får vi diskutera fram en lämplig lösning.
Vänliga Hälsningar - Best Regards
Johan Angerd
Ray Metallfabrik AB
Vad säger Ni?
Det är väl rätt intressant!
Senast redigerad av 1 Edis, redigerad totalt 0 gånger.
- Christian_J
- GT-fanatiker
- Kontakt:
Fick detta trevliga svar:
Hej Johan,
Hur många GT-ägare når vi via er klubb? Du kan väl höra runt lite och se hur pass stort intresse det finns.
Eftersom detta system ingår i vårt sortiment är det ingen kris om vi skulle få nåt system liggande men jag behöver nog sälja de flesta av de 25 relativt fort om det skall vara någon ide att köra fram dem. Mitt förslag är att medlemmarna i er klubb får 20% rabatt på om de beställer systemen direkt från oss. Det jag behöver hjälp med är väl i så fall att göra lite reklam via er hemsida.
Priser:
Artikel: Pris: Pris medlemmar:
045-H5 2200 kr 1760 kr Ej rostfritt
045-H6 2275 kr 1820 kr Ej rostfritt
045-H5R 3300 kr 2640 kr Samma som 045-H5 fast rostfritt.
045-H6R 3400 kr 2720 kr Samma som 045-H6 fast rostfritt.
Priserna är inklusive moms och frakt (inom Sverige).
För att se vilka bilar systemen passar på gå in på www.ray.se och gå in på oldtimers.
MVH
Johan Angerd
Det var ju riktigt bra priser!! Problemet är bara att det säkerligen inte är så lätt att få ihop 25 som vill köpa system speciellt fort...
Jag ska iaf ha ett system till min 85:a som just nu står utan system eftersom mitt Ferrita sitter på 86:an. Men hur många är intresserade?
Hej Johan,
Hur många GT-ägare når vi via er klubb? Du kan väl höra runt lite och se hur pass stort intresse det finns.
Eftersom detta system ingår i vårt sortiment är det ingen kris om vi skulle få nåt system liggande men jag behöver nog sälja de flesta av de 25 relativt fort om det skall vara någon ide att köra fram dem. Mitt förslag är att medlemmarna i er klubb får 20% rabatt på om de beställer systemen direkt från oss. Det jag behöver hjälp med är väl i så fall att göra lite reklam via er hemsida.
Priser:
Artikel: Pris: Pris medlemmar:
045-H5 2200 kr 1760 kr Ej rostfritt
045-H6 2275 kr 1820 kr Ej rostfritt
045-H5R 3300 kr 2640 kr Samma som 045-H5 fast rostfritt.
045-H6R 3400 kr 2720 kr Samma som 045-H6 fast rostfritt.
Priserna är inklusive moms och frakt (inom Sverige).
För att se vilka bilar systemen passar på gå in på www.ray.se och gå in på oldtimers.
MVH
Johan Angerd
Det var ju riktigt bra priser!! Problemet är bara att det säkerligen inte är så lätt att få ihop 25 som vill köpa system speciellt fort...

Jag ska iaf ha ett system till min 85:a som just nu står utan system eftersom mitt Ferrita sitter på 86:an. Men hur många är intresserade?
Vänder mig direkt till försäljaren,
Nu vill jag absolut inte klaga, men är det riktigt rostfritt ni tillverkar systemen i? Har hört på Volvo-forum att vissa köpt Simons rostfria system som egentligen är någon extra rostskyddad stål. Kanske är kromstål som nämndes tidigare..? Samtidigt var inte heller burkarna i rostfritt utan istället byggt i ett tjockare gods. Däremot påstod säljaren att det var rostfritt.
Vill bara veta hur det verkligen ligger till!
Fredrik
GT coupé -85
Nu vill jag absolut inte klaga, men är det riktigt rostfritt ni tillverkar systemen i? Har hört på Volvo-forum att vissa köpt Simons rostfria system som egentligen är någon extra rostskyddad stål. Kanske är kromstål som nämndes tidigare..? Samtidigt var inte heller burkarna i rostfritt utan istället byggt i ett tjockare gods. Däremot påstod säljaren att det var rostfritt.
Vill bara veta hur det verkligen ligger till!
Fredrik
GT coupé -85
-
- GT-fanatiker
Hejsan!!Jag är intresserad utav ett rostfritt/kromutförande avgassystem till bilen, problemet är bara att jag köpte ett nytt 2½ sport system i höstas från simons, och ska jag då köpa ett rostfritt måste jag sälja det här, och det kan bli svårt att sälja så snabbt.
Men jag har en fråga angående rostfria avgassystem.Kommer dom finnas i 2½ tum eller 3 tum, och kommer dom låta mer än dom andra systemen som finns till GT nu??
Bara några funderingar jag har.
//Audimannen2
Men jag har en fråga angående rostfria avgassystem.Kommer dom finnas i 2½ tum eller 3 tum, och kommer dom låta mer än dom andra systemen som finns till GT nu??
Bara några funderingar jag har.
//Audimannen2
Detta fick jag till svar på Rostfritt-frågan:
Hej igen,
Med rostfria system i erbjudandet till er menade jag: SS-quality, alltså riktigt 18/8-stål som är den högsta kvalité som används till avgassystem.
För att reda ut begreppen vill jag hänvisa till vår hemsida www.simons.se och gå in på "material".
Alla nykonstruktioner vi tillverkar idag gör vi i "Top-quality"-kromstål eller "SS-quality"-rostfritt. Men många äldre konstruktioner har fortfarande standard-kvalité.
MVH
Johan Angerd
Hej igen,
Med rostfria system i erbjudandet till er menade jag: SS-quality, alltså riktigt 18/8-stål som är den högsta kvalité som används till avgassystem.
För att reda ut begreppen vill jag hänvisa till vår hemsida www.simons.se och gå in på "material".
Alla nykonstruktioner vi tillverkar idag gör vi i "Top-quality"-kromstål eller "SS-quality"-rostfritt. Men många äldre konstruktioner har fortfarande standard-kvalité.
MVH
Johan Angerd
Det gäller bara GT-system, de vill ju ha reda på om det är lönt att göra en serie med 25 system till GT:n.NSX skrev:Hmm vekar vara lite klent intresse... Gäller det bara Audi GT avgassystem? Kan kanske fixa fler personer om det avgassytem gäller fler bilmärken.
Helt OK för min del, hoppas bara inte att någon på NA misstyckerMatte skrev:Jag är intresserad av ett rostfritt system modell 045-H6. Jag har gjort lite reklam för denna tråd på NordicAudi.com, hoppas det är ok!
/Mattias

Egentligen är det ju inget gruppköp, de vill bara ha reda på om det finns underlag att sälja 25 system på hyfsat kort tid.
Nu då "gruppköpet" verkar falla igenom; finns det rostfria system att köpa till GT:n om jag vill köpa ett utan rabatt? Hittar inget på hemsidan...
Edit: Pratade nyss med Johan på Ray, pch han säger att det måste till intresse för ett 20-tal system om han ska ta fram i rostfritt.
Suck...blir väl att snickra ett eget rostritt system då om inte alla forummedlemmar vaknar och tar chansen att köpa ett rostfritt system till kanonpris!!
Edit: Pratade nyss med Johan på Ray, pch han säger att det måste till intresse för ett 20-tal system om han ska ta fram i rostfritt.
Suck...blir väl att snickra ett eget rostritt system då om inte alla forummedlemmar vaknar och tar chansen att köpa ett rostfritt system till kanonpris!!
ok!
alltså edis & matte hur många är vi nu som vill ha system, snackade me johan på simon's!
han sa att om vi fixade iallafall 15 st så kunde han gå med på att göra system till oss... menar om vi tar tag i detta så kan vi säkert fixa det nu lätt..
MVH/Sibba
han sa att om vi fixade iallafall 15 st så kunde han gå med på att göra system till oss... menar om vi tar tag i detta så kan vi säkert fixa det nu lätt..
MVH/Sibba
Edis skrev:
NSX skrev: Jag anmäler mig intresserad... om detta är rätta stället att göra det på.
Audimannen2 skrev: Hejsan!!Jag är intresserad utav ett rostfritt/kromutförande avgassystem till bilen, problemet är bara att jag köpte ett nytt 2½ sport system i höstas från simons, och ska jag då köpa ett rostfritt måste jag sälja det här, och det kan bli svårt att sälja så snabbt.
SibbSon skrev: Köper min nya GT imorgon..sitter redan ett simons på nu, men jag e KLART intresserad då detta är 3 år gammalt!!
Hittills är vi alltså 5st som är intresserade. Om någon av er ovan har ändrat er kan ni väl hojta till.Matte skrev: Jag är intresserad av ett rostfritt system modell 045-H6.
/Mattias
Re: allright!
Men detta gäller väl inte bara rostfria avgasystem?SibbSon skrev:då e vi 5 st...Gör en NY rubrik typ ANMÄLNING AV ROSTFRIA SPORTSYSTEM!!
så folk ser lättare...sitter på jobbet nu så ja har inte mkt tid just nu! =P
//SIbba
Jag är intresserad av artikel nr 045-H6 som inte är rostfritt material.
Tycker hellre tråden borde heta ANMÄLNING AV BILLIGA SPORTSYSTEM!!