Bland problem
Bland problem
Tjena. Nån snäll själv här som skulle kunna gå ut och räkna sina varv på bränsle bland skruven då min har fuckat upp sig efter topp packnings byte?
tack på förhand
tack på förhand
Jag skulle INTE rekommendera att NÅGON går ut och skruvar sin kärra för att räkna varv. Det är enormt känsligt och ska man justera något så måste man ha en CO-mätare. 1/8-dels varv kan få hela inställningen att bli mycket fel om det är samma skruv vi tänker på. (Den man når med en lång insex).
Hur artar sig dina problem?
Hur artar sig dina problem?
Re: Bland problem
Borde inte bli någon skillnad när man byter topp packning, kollat så de inte tjuvluftar någonstans eller kanske gjorde det före. kolla med comätare säger jag bara, körde sönder min motor pga gick för snålt förra helgen, första gången jag skulle sänka co på känn så gick det åt helvete. Jävligt dumt gjort kan jag säga i efterhand.Scorpio86 skrev:Tjena. Nån snäll själv här som skulle kunna gå ut och räkna sina varv på bränsle bland skruven då min har fuckat upp sig efter topp packnings byte?
tack på förhand
Honda Africa Twin XRV750 -01
Subaru Impreza kombi -08
Seat ibiza fr 20vt -05 Såld
Subaru Impreza kombi -02 Såld
Aud A4 Avant -96 Såld
Audi Gt Coupé -85 Såld sugen på Gt igen
Audi 80cc -85 bortbytt mot en 850glt Såld
Subaru Impreza kombi -08
Seat ibiza fr 20vt -05 Såld
Subaru Impreza kombi -02 Såld
Aud A4 Avant -96 Såld
Audi Gt Coupé -85 Såld sugen på Gt igen
Audi 80cc -85 bortbytt mot en 850glt Såld
ah inga såna där konstiga gamla ord tack edis :P
han bara går på starten. har nollställt tändningen efter jag bytt topp packning. först så var det tändningen som stog fel men det är iordning gjord. sen eftersom den drog tjyvluft överallt så fick den fel bränsle. så jag håller på och skruvar på bland skruven men hittar inte någonstans någon grovinställning av den. Så han hoppar igång ibland men går som en påse nötter och dör sen. så han får för lite soppa.
han bara går på starten. har nollställt tändningen efter jag bytt topp packning. först så var det tändningen som stog fel men det är iordning gjord. sen eftersom den drog tjyvluft överallt så fick den fel bränsle. så jag håller på och skruvar på bland skruven men hittar inte någonstans någon grovinställning av den. Så han hoppar igång ibland men går som en påse nötter och dör sen. så han får för lite soppa.
Vet inte om det funkar men jag skulle nog testa att ta bort gummibälgen över luftmängdsplattan och sedan testa att dra den upp och ner för hand medans någon kör på starten. Då borde man kunna få den att starta iallafall.
På tal om arta sig: Ska man vara petig borde det heta "Blandproblem"
. "Bland problem" betyder att du just nu står bland ett gäng problem, vilket i.o.f.s. är vad du gör 
På tal om arta sig: Ska man vara petig borde det heta "Blandproblem"