Bland problem

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Scorpio86
GT-fanatiker

Bland problem

Inlägg av Scorpio86 »

Tjena. Nån snäll själv här som skulle kunna gå ut och räkna sina varv på bränsle bland skruven då min har fuckat upp sig efter topp packnings byte?

tack på förhand
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag skulle INTE rekommendera att NÅGON går ut och skruvar sin kärra för att räkna varv. Det är enormt känsligt och ska man justera något så måste man ha en CO-mätare. 1/8-dels varv kan få hela inställningen att bli mycket fel om det är samma skruv vi tänker på. (Den man når med en lång insex).

Hur artar sig dina problem?
Scorpio86
GT-fanatiker

Inlägg av Scorpio86 »

japp den.

artar?
Jonas
GT-fanatiker

Re: Bland problem

Inlägg av Jonas »

Scorpio86 skrev:Tjena. Nån snäll själv här som skulle kunna gå ut och räkna sina varv på bränsle bland skruven då min har fuckat upp sig efter topp packnings byte?

tack på förhand
Borde inte bli någon skillnad när man byter topp packning, kollat så de inte tjuvluftar någonstans eller kanske gjorde det före. kolla med comätare säger jag bara, körde sönder min motor pga gick för snålt förra helgen, första gången jag skulle sänka co på känn så gick det åt helvete. Jävligt dumt gjort kan jag säga i efterhand.
Honda Africa Twin XRV750 -01
Subaru Impreza kombi -08

Seat ibiza fr 20vt -05 Såld
Subaru Impreza kombi -02 Såld
Aud A4 Avant -96 Såld
Audi Gt Coupé -85 Såld sugen på Gt igen
Audi 80cc -85 bortbytt mot en 850glt Såld
Scorpio86
GT-fanatiker

Inlägg av Scorpio86 »

nja grejen var att den tjuv lufta förut pga klantiga förra ägare som inte dragit åt skruvarna till vare sig insug eller grenrör då jag kunde släppa på dom för hand.
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Scorpio86 skrev:japp den.

artar?
Artar sig = Hur beter sig bilen? Vad händer när du försöker starta?
Scorpio86
GT-fanatiker

Inlägg av Scorpio86 »

ah inga såna där konstiga gamla ord tack edis :P

han bara går på starten. har nollställt tändningen efter jag bytt topp packning. först så var det tändningen som stog fel men det är iordning gjord. sen eftersom den drog tjyvluft överallt så fick den fel bränsle. så jag håller på och skruvar på bland skruven men hittar inte någonstans någon grovinställning av den. Så han hoppar igång ibland men går som en påse nötter och dör sen. så han får för lite soppa.
Scorpio86
GT-fanatiker

Inlägg av Scorpio86 »

nu går bilen btw. satte knapp utifrån direkt på startmotorn malde och skruvade.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

Vet inte om det funkar men jag skulle nog testa att ta bort gummibälgen över luftmängdsplattan och sedan testa att dra den upp och ner för hand medans någon kör på starten. Då borde man kunna få den att starta iallafall.

På tal om arta sig: Ska man vara petig borde det heta "Blandproblem" *yes* . "Bland problem" betyder att du just nu står bland ett gäng problem, vilket i.o.f.s. är vad du gör :lol:
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker

Inlägg av Jimmen »

Haha 1-0 till Bruzze!

Men nu har Martin kommit på att den rackarns sladden mellan tändspole och fördelare har en funktion att fylla så nu är problemet löst!
Scorpio86
GT-fanatiker

Inlägg av Scorpio86 »

Du Jimmen är inte du tyst som kommer jag och snor nån av dina bilar. Jag vet vart du bor. Eller så snor jag en framlykta du är skyldig mig.
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker

Inlägg av Jimmen »

Får be om ursäkt för Martins stavning och så, men det är väl mitt fel som uppehöll honom med massa trams på svenskalektionerna i skolan! Men för att återvända till trådens huvudfråga:

Hur många varv skruva du nu då på blandskruven?
Scorpio86
GT-fanatiker

Inlägg av Scorpio86 »

Du det var inte bara svenska lektionerna du uppehöll mig på :P

OnT: Inte den blekaste det vart väl ett par stycken inte räkna jag. bilen går än så då är jag nöjd ska ju med den till Normans imorrn för plåt skadorna sen ska jag ställa in bättre så då får ni veta hur många varv.
Skriv svar