hej, har en del problem med bilen, först och främst går den nog bara på 4burkar. jag antar att de e en krökt ventil,(ingen komp) nåt annat förslag?
är nån jävla tattare som bytt kamrem o på står sig att den är fel kuggad! antagligen är det han som lyckats krökt ventilen isf.
sen så när man kör, då kan den gå en bit o sen lägger den bara av (ingen gnista) låter man den stå i 3 min så startar den direkt o går en bit till. vad kan det vara? har bytt tändmodul, kollat fördelare/rotor.. kan det vara tändspolen som spökar eller hallgivaren?
sen har ja ett relä som klickar hela tiden när ja kör förutom när man varvar typ över 2500rpm, sitter under instrumenten typ, ett svart ovanför ett stort relä som de står VDO på!
tacksam för hjälp//Jockä
massa fel på GTn
Vet ej hur mycket den är felkuggad men har misstänkt precis som du säger att en ventil är krökt. Ska antingen stoppa i en reservtopp som jag har liggandes eller helt enkelt byta ventil men får se hur det ser ut när vi ska skruva upp.NSX skrev:Reläet som du pratar om som är stort och står VDO på är reläet som styr bland annat tomgångsmotorn.
Och sedan hur mycket felkuggad var kammen? Mycket troligt att det är en ventil som blivit krökt om det inte är någon kompression.