Gtn vill inte starta.
Gtn vill inte starta.
Tja. Var hemma hos en kompis idag för att mecka med hans bil. När vi skulle köra iväg med min bil så backa jag först och när jag la i 1an så bara dog bilen, Precis som att jag släppt ut koppligen för snabbt. När jag försökte starta den igen så hände inget. Så vi puttade den till en backe och försökte springa igång bilen, men inget hände.
Efter att tagit bort tändstiften och kollat så att det var gnista så skruva vi tillbaka allt igen och då starta den efter några försök med startmotorn. Jag lät bilen stå på tomgång en stund och den gick precis som den brukar göra, men helt plöstligt så dog den.
Vi tog bort stiften igen för att kolla hur dom såg ut och dom var torra och fina. Vi testade också med startgas men bilen gav inga tecken på att vilja starta. Kolla så att bränslebumpen starta och det gjorde den, Kollade också alla säkringar och dom var hela. Det låter inget konstigt från motorn och kamremen är hel.
Vad tror ni kan vara felet. Vad ska jag kolla efter? Bilen är en Audi GT -84
//Dajjmen
Efter att tagit bort tändstiften och kollat så att det var gnista så skruva vi tillbaka allt igen och då starta den efter några försök med startmotorn. Jag lät bilen stå på tomgång en stund och den gick precis som den brukar göra, men helt plöstligt så dog den.
Vi tog bort stiften igen för att kolla hur dom såg ut och dom var torra och fina. Vi testade också med startgas men bilen gav inga tecken på att vilja starta. Kolla så att bränslebumpen starta och det gjorde den, Kollade också alla säkringar och dom var hela. Det låter inget konstigt från motorn och kamremen är hel.
Vad tror ni kan vara felet. Vad ska jag kolla efter? Bilen är en Audi GT -84
//Dajjmen

Har du läst i denna tråden:
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=2535
Det verkar vara något virus som härjar nu
Hur mycket soppa har du i tanken? Bytt filter nyligen?
Det verkar vara något virus som härjar nu

Japp läst igenom. men iockmed att motorn startade och gick fint efter en stund så kan ju inte det vara något av dom felen?Edis skrev:Har du läst i denna tråden:
Det verkar vara något virus som härjar nu![]()
Jag har nyligen bytt, Batteri, Stift och filter.

Testa att öppna tanklocket, om det suger till rejält då så kan det vara så att det inte kommer in luft i tanken så att vacuum bildas. Jag vet inte om det är möjligt på dessa, men är tanken full så finns det ju mindre luft i tanken vilket göra att inte bilen kan gå så länge.
Råkade ut för detta på min åkgräsklippare för ett par veckorsedan, höll på att bli tokig innan jag hittade att det var skit i det lilla lufthålet i tanklocket
Även inte den andra tråden visar EXAKT samma fenomen så finns det mycket matnyttigt i den.
Råkade ut för detta på min åkgräsklippare för ett par veckorsedan, höll på att bli tokig innan jag hittade att det var skit i det lilla lufthålet i tanklocket

Även inte den andra tråden visar EXAKT samma fenomen så finns det mycket matnyttigt i den.
Kan ju säga att jag lider med dig, vi sitter i samma båt nu... det mesta som man kan kolla när motorn inte startar står nog i min tråd som edis länkade till.
Säg gärna till om du kommer på nåt mer, kan vara intressant för min egen del
Säg gärna till om du kommer på nåt mer, kan vara intressant för min egen del
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Humm... då kanske man skulle testa att byta den då, min är ju fortfarande död
Men det är väl väldigt ovanligt att tändspolen pajjar?

www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Ja testa byta den. Surt att du inte fått igång din. Ja, jag blev helt pass att den starta efter att jag bytte den. Jag bytte till MSD tändspole som laddar 45000V. Någon som vet var audis orginal tändspole laddar?Megiltura skrev:Humm... då kanske man skulle testa att byta den då, min är ju fortfarande död![]()
/Dajjmen

Gott att den fungerar igen
Skumt att tändspolen ger upp, men slitna tänddelar och åldern kan mycket väl döda en tändspole. På min MG så blev tändspolen glödhet när fördelaren var sliten, men med min nya elektroniska fördelare går den som en dröm och blir inte alls lika varm längre.
Våra bilar är ju helt klart gamla, så det är väl inte mer än rätt att de lägger av.

Skumt att tändspolen ger upp, men slitna tänddelar och åldern kan mycket väl döda en tändspole. På min MG så blev tändspolen glödhet när fördelaren var sliten, men med min nya elektroniska fördelare går den som en dröm och blir inte alls lika varm längre.
Våra bilar är ju helt klart gamla, så det är väl inte mer än rätt att de lägger av.
- fprobban
- GT-fanatiker
- Kontakt:
men när den dog hur dog den? och hur var den när du skulle starta den igen?
för jag har nått liknande problem och det händer absolut ingenting när jag vrider om nyckeln inte ens några kontroll lampor börjar lysa eller startmotorn försöker inte ens... så behöver hjälp kolla min tråd å skriv där tack..
http://www.bilsnack.com/gt/viewtopic.ph ... highlight=
för jag har nått liknande problem och det händer absolut ingenting när jag vrider om nyckeln inte ens några kontroll lampor börjar lysa eller startmotorn försöker inte ens... så behöver hjälp kolla min tråd å skriv där tack..

http://www.bilsnack.com/gt/viewtopic.ph ... highlight=
-