Dåliga nyheter angående min topp

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker

Dåliga nyheter angående min topp

Inlägg av NSX »

Tänkte bjuda på lite dåliga nyheter.
Toppen sprack när min brorsa skulle montera nya ventilstyrningar. :cry:
Det visade sig att en ventilstyrning var fel modell.
Blir till att åka till Mekonomen som jag köpte styrningarna av och höra vad dom säger.
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Usch... Det blir nog inte lätt att få ersättning från Mekonomen... Är det rätt artikelnummer och specar?
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker

Inlägg av NSX »

Edis skrev:Usch... Det blir nog inte lätt att få ersättning från Mekonomen... Är det rätt artikelnummer och specar?
Jajjamen alla utom en ventilstyrning var rätt.
Antagligen så har 4-cyl motorn samma ventilstyrningar för jag fick 2 paket med 4 ventilstyrningar och ett paket med 2 ventilstyrningar som någon säkert någon plocat ihop själv och där det felat.
Jag tror inte heller att det blir lätt men som tur är så arbetar brorsan åt mekonomen så vi får se... annars har jag en till topp från en annan motor men den är dock inte 100% likadan. Den har annat förbränningsrum (lägre komp) och saknar bromsservoförstärkaren. Andra saker kan också skilja som måste kontrolleras
Audimannen2
GT-fanatiker

Inlägg av Audimannen2 »

Det där är inte så roligt att höra angående toppen, hoppas det löser sig för dig.
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker

Inlägg av NSX »

På måndag får jag svar angående nån form av ersättning av toppen.
Efter lite tjat på Mekonomen så ska dom ringa tillverkaren från Tyskland.
Många bilmekaniker tycker att jag helt klart ska få ersättning. Bara hoppas på det bästa.
Skriv svar