Audi 100 HX motor är i princip samma så det märker knappast att man bytt. Har du inte turbo på motorn så är det bara insuget som ser annorlunda ut, tror inte någon bes. man märker det.
Vid bygge av turbo bil är det lika bra att byta de delar som krävs för att få det till ombyggt fordon, särskilt om man ska ha i s2 motorn. Den kraften vill man inte ha med GTns hjulupphängning och bromsar.
Blir det inte smidigare att slänga i 100T motorn då den har mindre effekt och du kanske om bes gubben än snäll får igenom den utan att du måste byta låda och bromsar på bilen. då den motorn bara har 164hk och inte över 200 som s2 puffran har
framvagenen klarar inte av vridet men den pallar Hk! men har man "intyg" så går det för dom vet ju inte om det är orginal elle inte. men jag personligen tycker att framvagnen i 240km/h är lite för klen. bromsarna glöder och det skall dom inte göra enligt mig.
Men om man slänger i en 100 turbo men man måste ända byta el systemet eller? tänkte eftersom de är nästan likadana motorer?
Är ingen hejjare på motorer däeför ja fråga
ja men det är inte alls mkt EL som skall kopplas in. gjort på en 15min. inga stora problem! =) mkt mer el på en 20v!
cuppe skrev:Men om man slänger i en 100 turbo men man måste ända byta el systemet eller? tänkte eftersom de är nästan likadana motorer?
Är ingen hejjare på motorer däeför ja fråga
okej tack så mycket för hjälpen...
Är de någon här på forumet som bytt som kan säga lite om dom stötte på några problem när dom bytte motor??
Även om man var tvungen o byta något mer typ framvagn som fram kommer här innan i tråden..