Hoj
Köpte mig en gt igår. Den har typ ett konstigt varvstopp vid 5000rpm
och så går den rykigt och inte på fullgas. Även tomgången är lite orolig.
Är det nån som kanske har nå förslag om vad som kan vara felet?
Mvh Tommy
Motor problem med gt
Re: Motor problem med gt
En liten fråga varför ska du upp å varva vid 5000varv? gammla audi 2.2/2.3 10v är inte gjorda att varvasönder, då kan det bli ett haveri med smälta kolvar. plus så händer det inte så mycket alls vid de varvet.
Honda Africa Twin XRV750 -01
Subaru Impreza kombi -08
Seat ibiza fr 20vt -05 Såld
Subaru Impreza kombi -02 Såld
Aud A4 Avant -96 Såld
Audi Gt Coupé -85 Såld sugen på Gt igen
Audi 80cc -85 bortbytt mot en 850glt Såld
Subaru Impreza kombi -08
Seat ibiza fr 20vt -05 Såld
Subaru Impreza kombi -02 Såld
Aud A4 Avant -96 Såld
Audi Gt Coupé -85 Såld sugen på Gt igen
Audi 80cc -85 bortbytt mot en 850glt Såld
Re: Motor problem med gt
Jonas skrev:En liten fråga varför ska du upp å varva vid 5000varv? gammla audi 2.2/2.3 10v är inte gjorda att varvasönder, då kan det bli ett haveri med smälta kolvar. plus så händer det inte så mycket alls vid de varvet.
Nä vet de men den går helt konstigt. Håller man fullt så rycker den bara och släpper man lite då varvar den upp.
- mrknopfler
- GT-fanatiker
Hade samma på min med..köpte en ny rotor o allt som tillhör en service..satte dit grejerna o prova bilen en runda..o eftersom jag hade en anna kam i som gillade högre varv så gasa man ju på och till min förvåning höll jag på att äta ratten...felet va övervarv spärren på rotorn, troligtvis gick den i tidigare än den skulle. var märkt 6300rpm men slog av på 5000-5100ca. satte i en ny från VW bubbla o nu har jag ingen spärr alls..slog av vid 8200rpm ungefär, va väl tändningen som inte hängde med vet inte...
- mrknopfler
- GT-fanatiker