brännslesystem
brännslesystem
jag har länge funderat på att dra slangar från bränsle fördelaren till spridarna men har funderat på att orginal är det en viss längd på slangarna för dom drars rakt över motorn men tänkte dra om det lite genom att sätta upp slangarna fint jämsmed torped väggen med stålspunnen slang och sedan ut till alla spridarna. Tror ni längden på slangen spelar någon roll i det här sammanhanget? för orginal slangarna är ju kort och går rakt över motorn och om jag drar slang jäms med torped väggen kommer slangarna bli mycket längre spelar det någon roll tror ni?
- coupesudden
- GT-fanatiker
nää det ska inte ha nån betydelse bara du kör med bränsletålig hydraulslang eller dylikt ... vanlig soppaslang expanderar för mycket och man får seg reaktion på bränslemängden ur spridarna ... har testat på en isbil ... en opel ascona b med en -88:ans 100 motor och vi fick ta bromsrör och skarva med ist .... ( audi femman passar utmärkt på volvo 2-740 diesellåda ) hehe...
//mvh janne sundin
//mvh janne sundin
okej jo först tänkte ja ha dragit med vanligt bromsrör med kråmad utsida men kom bå de att det skulle ju bli för stelt för motorn :P så ja åkte o köpte bara på prov biltemas stålspunna slang och pro tryckte med hjälp av kompressornXD hehe det blev en bula på slangen efter några bar så jag får nog ta om köra med pressad slang :P hydralslang:P
- coupesudden
- GT-fanatiker
http://www.hydroscand.se/ har säkert nåt du kan använda. De fixade bromsslangar åt mig, de gör dem så långa du vill ha och med de kopplingar du vill ha. problemet är nog kopplingarna slangar som tål har de.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
okej:) jag har varigt inne hos hydroscand och dom har stålspunnen slang och banjo kopplingen den som sitter mot fördelaren men det som han sa det var att dom har försökt många gånger att göra en kopia av kopplingen som sitter på spridaren den som du skruvar fast i spridaren. när dom har gjort kopior av den så har det aldrig blivigt riktigt tätt sa han dom har aldrig lyckats få det tätt
tyvär!:(