det är inga "borrade" hål. Det är bak inte under utan mot vindrutan... ena hålet är som en pip som är gjuten i burken andra är väl som en 5 krona o den andra som en 50 öring.
Med luftburken antar jag att du menar plastburken som luftfiltret sitter i under bränslehuvudet?
Jag har inga sådana uttag på den luftburken från en 86:a jag hade liggandes iallafall. Enda "piparna" som finns är på sidan och de är för infästningen av burken och det är inga hål i dem.
Du har troligtvis inte en KY-motor för den motorn känner jag inte till att den skulle finnas. HY-motor är nog mer troligt
slask skrev:dom hålen sitter i locket... inte på den undre. Jag har motor kod KY.
Exakt vad menar du med locket? Du har inte en bild du kan bjuda på?
Audi har inte gjort någon KY-motor
Haha.... sry du har rätt... Hy ska det självfallet vara...
Ibland är man bara tvär säker... =) sry ingen bild... måste ut i garager+t i så fall.... ska väl iof ut till helgen men värt ett försök innan om någon visste ... =)
Svårt utan bild, men jag har för mig att i alla fall ett av de rören/hålen är till för vevhusventilationen. så det ska gå en slang därifrån och till ventilkåpan.
Megiltura skrev:Svårt utan bild, men jag har för mig att i alla fall ett av de rören/hålen är till för vevhusventilationen. så det ska gå en slang därifrån och till ventilkåpan.
ett ganska grovt rör (ca 12-14 mm innermått skulle jag tro) är till vevhus-ventilationen på övre delen av luftburken på en HY-motor. den har en tendens att kleta ner det hörnet av luftfiltret med olja och skit. såg inte alltför härligt ut på mitt gamla filter kan jag säga! :P
det andra hålet vet jag inte riktigt vad du menar. har inte kikat under huven på min på väldigt länge och jag hittar inte någon bra bild i verkstadshandboken... :/