Urquattrokam

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Audimannen2
GT-fanatiker

Urquattrokam

Inlägg av Audimannen2 »

Tjena alla GT diggare!! Tänkte höra med er om ni vet om en urquattrokam passar på min GT 85:a?? kamen är tydligen gjord för 10v, eller passar en kam som är gjord för 20v på min?? Tacksam för svar, för passar den funderar jag nämligen på att köpa en kam.

//Audimannen2
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Det beror väl på om den är för mekaniska eller hydrualiska lyftare. Men varför en uriskam? Turbokammar brukar ju vara "snällare" än en sugkam. Effekten borde gå ner, vore det inte bättre med en trimmkam för GT?

Vet faktisk inte om 10v och 20v kammarna skiljer sig åt, men det borde dom göra. 20v har ju en insug och en avgaskam.

mvh

/Christian
Senast redigerad av 2 Christian_J, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
black_driver
GT-diggare
Kontakt:

Inlägg av black_driver »

jag rekomenderar att inte sätta i en turbokam i en sugmotor.... det blir en stor effekt förlust... hade du därimot satt i en sugmotor kam i en turbo så hade den blivit vassare... reijo har kamaxlar till audi 10v som jag har beställt... men den kommer aldrig.....
Audimannen2
GT-fanatiker

Inlägg av Audimannen2 »

Just den här kammen har bara suttit på en sommar och den satt på en 88:a. Så det ni menar är att om jag sätter på den här kamen så förlorar jag effekt? Kanske är bäst med en som är gjord för GT.

//Audimannen2
Användarvisningsbild
black_driver
GT-diggare
Kontakt:

Inlägg av black_driver »

jo den ska tappa effekt om den muttras i...men har kollat på kamaxlar.. har hittat shrick och catcams men ingen ordentlig information om men som tar hem.....
Användarvisningsbild
Nord

Inlägg av Nord »

Motornord tar hem både shrick och catcams jag har beställt en catcams men har inte fått den än.
Audimannen2
GT-fanatiker

Inlägg av Audimannen2 »

Jag har sagt ifrån mig den där kamen nu, det var ju synd att effekten skulle sänkas för han skulle bara ha 500kr för den
Skriv svar