Har nu ställt av gt'n pga ej tid och bristande intresse...
Är dock jävligt sugen på att senare i livet vakna upp och göra den till ett projekt...Motorn har som sagt ljudet, men inte riktigt motorkapaciteten jag vill ha... Är det möjligt att sätta in en 100turbo motor rakt av?
Hörde oxå att det finns tydligen bakhjulskonvertering till gt'n?
Adios
motor
Låter som ett intressant projekt.
Om det går att flytta över turbo motorn rakt av är nog fullt möjligt men du måste nog lösa elsystemet på något sätt. Jag har eventuellt fått tag på en GT quattro som någon satt ner en turbomotor i och en kille påstod att han byggt en adapter på orginal elstystemet för turbomotorn.
Angående att göra GT:n bakhjulsdriven så såg jag en som skulle bygga en Lamborghini replica. I den hade dom satt ner en quattro låda som jag tror dom bara helt enkelt hade plockat bort diffen för främre drivaclarna.
Om det går att flytta över turbo motorn rakt av är nog fullt möjligt men du måste nog lösa elsystemet på något sätt. Jag har eventuellt fått tag på en GT quattro som någon satt ner en turbomotor i och en kille påstod att han byggt en adapter på orginal elstystemet för turbomotorn.
Angående att göra GT:n bakhjulsdriven så såg jag en som skulle bygga en Lamborghini replica. I den hade dom satt ner en quattro låda som jag tror dom bara helt enkelt hade plockat bort diffen för främre drivaclarna.
Re: motor
"rakt av" är lite att ta i. Men nästanSimpiii skrev:Har nu ställt av gt'n pga ej tid och bristande intresse...
Är dock jävligt sugen på att senare i livet vakna upp och göra den till ett projekt...Motorn har som sagt ljudet, men inte riktigt motorkapaciteten jag vill ha... Är det möjligt att sätta in en 100turbo motor rakt av?
Hörde oxå att det finns tydligen bakhjulskonvertering till gt'n?
Adios
du behöver dina gamla motorfästen.
Generator osv kan du behöva få flytta och lite så. Men annars passar växellådan rakt på tex.
SKa du göra den bakhjulsdriven så är det bara att låsa mittdiffen och plocka bort drivaxlarna fram. Tänk på att du behöver ha lösa knutar ute dock för annars sitter inte hjullagerna ihop. Bara att dra bak damasken och lossa låsringen.