Går ojämt! help!

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
JeZuZ

Går ojämt! help!

Inlägg av JeZuZ »

Tjabba dabba ny ägare av en Coupe -84 men har ett litet problem med den, när man acelererar och motor bromsar går den fint men när man ligger och glider spelar ingen roll vilken hastiget då hackar motorn som om den misständer men inga avgasknallar utan den känns som bilen går snabbt sen saktar den ner sen ökar den farten igen och sen minskar men inte så drastiskt så rent hastigheten minskar bara känns så =( nån som stött på nå liknande? *neutral*
Morke
GT-diggare

Inlägg av Morke »

Kan det inte vara tändkablarna du har krångel med så att den abra tänder på 4 cylindrar till och från?
JeZuZ

nope

Inlägg av JeZuZ »

har mätt upp kablarna dom funkar fint =( den var ganska oljit på ett av stiften rent smetigt så hoppas inte nån ring har rykt på kolven =(
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker

Inlägg av SibbSon »

har du kollat efter fukt lite här & var? typ: rotorn & tändhattar osv, låter jue som fukt-fel, kollat allt??
Användarvisningsbild
frasseaudi
GT-diggare

Re: Går ojämt! help!

Inlägg av frasseaudi »

JeZuZ skrev:Tjabba dabba ny ägare av en Coupe -84 men har ett litet problem med den, när man acelererar och motor bromsar går den fint men när man ligger och glider spelar ingen roll vilken hastiget då hackar motorn som om den misständer men inga avgasknallar utan den känns som bilen går snabbt sen saktar den ner sen ökar den farten igen och sen minskar men inte så drastiskt så rent hastigheten minskar bara känns så =( nån som stött på nå liknande? *neutral*
tjena!

är inte säker på att jag har svaret på itt problem men jag känner precis igen mej, med min -88 coupé har bytt allt tänkbart såsom alla tändelar, tätningarna till spridarna, olika vaccumslangar, slangen till vevhusventilationen ska jag byta nu, o hoppas att det ska hjälpa, den hade löst upp sej o sög ihop sej, jag fick tips om att man ska ta dän ventilkåpan o blåsa silen, för den kan ha täppt sej o då kan den gå som kattskit.

Lycka till!
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker

Inlägg av NSX »

Haft samma problem köpte injection cleaner och då löste det sig efter ett tag. Är en tillsats till bensinen, kostar inte mycket och finns att köpa på dom flesta ställen.
Skriv svar