Går ojämt! help!
Går ojämt! help!
Tjabba dabba ny ägare av en Coupe -84 men har ett litet problem med den, när man acelererar och motor bromsar går den fint men när man ligger och glider spelar ingen roll vilken hastiget då hackar motorn som om den misständer men inga avgasknallar utan den känns som bilen går snabbt sen saktar den ner sen ökar den farten igen och sen minskar men inte så drastiskt så rent hastigheten minskar bara känns så =( nån som stött på nå liknande? 

- frasseaudi
- GT-diggare
Re: Går ojämt! help!
tjena!JeZuZ skrev:Tjabba dabba ny ägare av en Coupe -84 men har ett litet problem med den, när man acelererar och motor bromsar går den fint men när man ligger och glider spelar ingen roll vilken hastiget då hackar motorn som om den misständer men inga avgasknallar utan den känns som bilen går snabbt sen saktar den ner sen ökar den farten igen och sen minskar men inte så drastiskt så rent hastigheten minskar bara känns så =( nån som stött på nå liknande?
är inte säker på att jag har svaret på itt problem men jag känner precis igen mej, med min -88 coupé har bytt allt tänkbart såsom alla tändelar, tätningarna till spridarna, olika vaccumslangar, slangen till vevhusventilationen ska jag byta nu, o hoppas att det ska hjälpa, den hade löst upp sej o sög ihop sej, jag fick tips om att man ska ta dän ventilkåpan o blåsa silen, för den kan ha täppt sej o då kan den gå som kattskit.
Lycka till!