Efter det så har jag haft fullt upp med flytten så bilen har stått still och väntat på omsorg... I helgen var det då äntligen dags och bromsen gick verkligen hur fint som helst, jag behövde bara justera in den några m.m. och sedan var det kanonbra! Körde några mil och allt gick suveränt bra så jag kollade med Bilprovningen om det fanns tid idag (det var ju fint väder *hostar*) och fick tid efter jobbet. Nu har jag 6 mil att åka och naturligtvis börjar bromshelvetet att leva när jag kommer in till Falkenberg... Jippie tänkte jag... Fick tvåa på anliggande broms och ojämn bromsverkan bak vilket således inte var helt oväntat (dock inget annat

Lite irriterad på oket hissade jag upp bilen när jag kom hem och såg att bromsen inte gick att rubba bakåt trots att den justerades i söndags! Jag skruvade då isär allt. Har aldrig sett hur oket ser ut inuti och det var ju inte riktig som på andra bilar jag har mekat med... Volvon är lite enklare

Min teori är att kolven eller inanmätet skruvar sig under färd av någon konstig anledning, typ självjustering, men är det verkligen möjligt?!? Jag hade ju ett glapp på några m.m. i söndags, men inte nu!
Jag åker till Micro i Anderstorp imorgon och köper ett nytt ok, men det vore roligt att höra Era teorier!