Svårstartad, varför? GUPTUNING- kittet, nån som beställt?

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
QuattroGmbH
GT-diggare

Svårstartad, varför? GUPTUNING- kittet, nån som beställt?

Inlägg av QuattroGmbH »

Tjena tjena.

Har en GT -86a med HY motorn, och den är väldigt svårstartad, får nöta en stund innan den sparkar igång. :? Med kallstartsventilen inkopplad så startar den inte alls, men utan så går det, fast det tar som sagt sin tid.
Vad behöver åtgärdas ev. bytas för att få ordning på det? Har tänkt på att köpa nya spridare, kanke lite större, men vad ska man satsa på?

Sen undrar jag en till grej, är det någon som beställt kittet från guptuning?
Funderar på att köpa det, men jag får som inte nått riktigt svar ifrån gubben som säljer grejjerna på vad det är jag får. Har för mig att det ska vara 7 artiklar;

Huven
Skärmar fram (2) och skärmar bak(2)
Kofångare fram
Kofångare bak

Nån som har nån aning om det stämmer? Läste här i forumet nånstans om att någon hade beställt därifrån, men nu hittar jagi nte igen det.. :( :?

Tack tack. :D
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker

...

Inlägg av SibbSon »

kan avråda dig från att ens försöka beställa ngt från GUP, sååå oseriöst "företag".. ja va 2mm från att få grejjer, men efter 4 v väntan på ens bekräftelse gav ja upp!
QuattroGmbH
GT-diggare

Inlägg av QuattroGmbH »

Okej okej..
Har skrivit till dom ett tag nu(6 månader), utan att fått nått svar. Men helt plötsligt, IGÅR :!:, fick jag ett mail där nån Helen skriver att om jag ska göra en beställning så ska jag skicka mitt kontonummer och address till dom i ett mail! :: Men aldrig att jag ger dom mitt kontonummer, no way, det måste ju finnas nått seriösare ställe att handla från, så däröfr undrar jag nu om det inte är nån som vet av en lite mer seriös sida eller företag med liknande grejjer? Är sugen på lite ombyggnation i vinter. :D Höhö..

:?: :?: :?:
QuattroGmbH
GT-diggare

Inlägg av QuattroGmbH »

Förresten, jag vet inte om ni menade guptuning.se eller guptuning.ee, men via GUPTUNING.EE, riktiga sidan, så verkar det vara liiite seriösare iallafall, där registrerar man sig och beställer direkt via sidan. Fast ska man handla från .ee sidan så behöver man nån som kan estländska(?) för hela sidan är på det språket. Annars verkar den sidan okej. *yes*
chrlin05
GT-intresserad

Skit i GUP!

Inlägg av chrlin05 »

Gå in på: http://www.adolfssons-motor.se/ där finns en del bra grejer. Verkar i alla fall vara "seriösare" än GUP. Har pratat med honom det verkar bra. :)
quattro-Chrille
QuattroGmbH
GT-diggare

Inlägg av QuattroGmbH »

Har vart in och kikat lite där också, men jag vart ju så sugen på GUP-kittet, det var ju så billigt! :)

Men nog om det, tillbaka till frågan om varför bettan är svårstartad? Nån som har nån idé om varför? Vad ska jag byta/åtgärda för att få hon att sparka igång lite lättare?
Skriv svar