Det vänstre hjulet på min GT står mycket lenger ut än hjulet på höger sida... Den har varit gjennom båda fyrhjulskontroll, EU-kontroll och visning hos Biltilsynet (bilmyndigheten i Norge), uten at någon av dom har sagt någonting. Jag räknar med att det inte ska va sånn, men sidan ingen har sagt något på det måste jag nestan fråga;
kan det vara differans mellan hur långt hjulen står ut på var sida? Om det inte ska vara det, är detta en grov forstillingsfel, eller är det bara en justeringssak?
Mvh
Sindre
Grov forstillingsfel?
om det är bakhjulen du menar så är det med största säkerhet för att bilen är sänkt.. http://www.bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=970
Om det är fram så verkar det mycket konstigt
Om det är fram så verkar det mycket konstigt
-Audi 80 Quattro V6 -94 -Audi 80 Quatrro -86 -Audi 80 Quattro -85
Hehe. Det är framhjulen. Känsche har felgorna olik ET, men det värker konstigt. Dom var märkad efter var dom har varit plasserad förut. Det er i alla fall samma dimensjon på däkken.
Jag menar också at det forskjell är där med båda originalhjulen og 15"-arna jag har på nu. Bilen är sänkt 60mm, kan det va det som har gjort at akslingen har flyttat seg eller nåt?
Jag märker inte nåt specielt på köregenskaporna, men det kommer skrapelyd någon ganger när jag svinger mot höger, antagligen fordi det högre hjulet går inn i innerskärmen.
Jag menar också at det forskjell är där med båda originalhjulen og 15"-arna jag har på nu. Bilen är sänkt 60mm, kan det va det som har gjort at akslingen har flyttat seg eller nåt?
Jag märker inte nåt specielt på köregenskaporna, men det kommer skrapelyd någon ganger när jag svinger mot höger, antagligen fordi det högre hjulet går inn i innerskärmen.
Den är just sänkt 60mm, och jag tror det är årsaken. Så det har inte blivit nogon merkbar slitasje ennu. Jag tror at vinklingen på det högre hjulet också gör att bromsskivan eller nåt sitter lite skjevt, som gör en pipelyd til och fra... Har smurt kopperpasta på klossorna, men det hjälper inte. Va tror ni?
Vad gäller ljudet så har jag haft problem med att bromsskölden går emot skivan om man varit ovarsam vid hjulbyte och mek. Det låter väääääldigt mycket.
Om du sänkt så måste du göra en hjulinställning. Hjulen är inställd på den höjd den hade och när du sänker så stämmer inte geometrin alls. Det ger sen snedslitna däck å dä ä inte kul! Bromsskivan sitter mot navet och när du drar hjulen så dras den fast. Den ska inte gå emot någonstans för då är det nått fel.
Ta lite bilder på det så är det lättare att se hur det ser ut!
Bruzze
Om du sänkt så måste du göra en hjulinställning. Hjulen är inställd på den höjd den hade och när du sänker så stämmer inte geometrin alls. Det ger sen snedslitna däck å dä ä inte kul! Bromsskivan sitter mot navet och när du drar hjulen så dras den fast. Den ska inte gå emot någonstans för då är det nått fel.
Ta lite bilder på det så är det lättare att se hur det ser ut!
Bruzze