Jag har tänkt på det med mina ventillyftare.. Den låter ju som en diesel så dem e ju inte bra.. hur e det om dem e kassa, hinner dem inte öppna ventilerna helt eller hinner dem inte stänga ventilerna. Eller hur funkar det
Det är la så att kamaxeln som ska öppna ventilern ska ha ett litet spel till lyftarna. Ungefär 0,1mm eller nått. Är det för stort så slamrar ventilen. Hydraliska lyftarnas uppgift är att justera det spelet så att det inte blir något slammer. Bilar utan hydraliska lyftare har justeringsskruvar eller brickor till detta istället. Det blir för stort spel och det orsakar detta oljud. Ventilerna öppnas tillräckligt ändå.
jo när man väl har av kammen så kan man ju lika gärna bytta alla.. det e ju inte lönt o bytta en eller två.. så kör man 100 mil så e det dax igen kanske.. nänä e kammen väl av så tar man alla..
Nä jag satta bara o fundera på om den hann o öppna o stänga som den skulle eftersom den knacka.. Men då arbetar den lika dant fast den knackar..
jag skulle inte säga så .. tycker att man kan byta bara dom som är sönder med gått samvete, jag ser inte meningen med att byta ut och slänga saker som fungerar.. ända anledningen skulle väl vara om man är rädd för att skruva isär och kanske byta någon mera tryckare senare..
-Audi 80 Quattro V6 -94 -Audi 80 Quatrro -86 -Audi 80 Quattro -85
jo men den har gått 37,2 o då vet man inte när nästa går.. det e ju ingen stor summa ju o då e det ju lika bra o bytta alla..
Det e ju tradigt om man byttar dem som e kassa o man har fått ihopa skiten o ett litet tag efter så åker nästa.. så e vi tillbaka på 0 igen..
jo efter dom gått så långt så kanske man kan byta alla, det är ju nästan otroligt att dom kan hålla så länge men om det börjar knacka vid typ 20 så är det helt säkert bara en som är trasig, och då tycker jag att det räcker att byta bara den
-Audi 80 Quattro V6 -94 -Audi 80 Quatrro -86 -Audi 80 Quattro -85