3B motor..

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
QuattroGmbH
GT-diggare

3B motor..

Inlägg av QuattroGmbH »

Någon som har eller har haft planer på att byta motor, alternativt till en 3B?
Har funderingar och i princip en motor i händerna och under därför hur pass mycket jobb det är, är medveten om att det inte är ett dags arbete men vad krävs karros/motorrums mässigt? Ryms den motorn överhuvudtaget under huven på en GT?
MummZ
GT-tok
Kontakt:

Inlägg av MummZ »

Är inte riktigt säker men tror den ska gå på samma motorfästen! så de ska inte va några problem men sen äre å plocka ut din motor fast fronten måste du kapa upp för att få ut motorn!
Visst du kan komma till att du får moddifiera men tänk sedan va kul du kommer få då du är klar!

Du måste göra allt som man gör då man ta ut en motor! kommer bli mäktig som tusan tror jag!

Mvh

Victor
QuattroGmbH
GT-diggare

Inlägg av QuattroGmbH »

Jo jag har också för mig att den ska gå på samma fästen, men det får jag väl se när jag kommer dit.
Och fronten vet jag att jag måste kapa upp, ganska dumt ändå, måste skära sönder bettan. :(
Moddifieringar är alltid roligt, längtar nästan tills det blir nått strul och man får tänka ut en egen lösning. :D
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker

Inlägg av NSX »

Du behöver inte kapa fronten för attt få ut motorn om du plockar ner växellådan innan.
Är usel på motorkåder osv, men antar att det är en turbomotor..
Turbo motorn har troligtvis fästena längre bak på höger sida pga oljefilterhuset. Inte säker har inte hunnit kolla upp det.

En sak jag undrar är hur dom som kapar fronten löser det med främre motorkudden, dom flesta verkar köra utan. Men jag gjorde det på min Audi 80 1,8 då tog motorn i huven. Kanske starkare motor och växellåds kuddar hjälper?
QuattroGmbH
GT-diggare

Inlägg av QuattroGmbH »

Har nu motorn i mitt garage och funderar på att styra upp bytet..
Jo det är en turbomotor, samma motor som sitter i S2:orna, 20V med överladdning. *yes*

Bra fråga, det har jag faktiskt ingen aning om. :P
Skriv svar