Tänkte bara kolla om nån av er vet om det är normalt att kylfäkten går så ofta, har kört med bilen nu när det varit 30 grader varmt ute, motortempen håller sig bra hela tiden men fläkten går ofta oavsett temperatur ute.Finns det nån termostat som gör att den går lite kallare eller är det fel på givaren som talar om när fläkten skall starta, det är nytt kyl i bilen och jag har spolat så gott det går innan det nya kylet sattes dit. fläkten kan gå upp till tre gånger, efter jag stängt av motorn i omgångar börjar störa mig på det. Det har varit så sen jag köpte bilen för 2 år sen, så det är inget nytt fenomen. motortempen ligger runt 90-95 grader eller precis över mitten på mätaren
Min är exakt likdan, och ligger på exakt samma temp. Jag har hört att det ska vara normalt, men tydligen så beter sig inte alla GT´s så. Min brukar gå igång ungefär 3 gånger när det varit varmt och 1 - 2 gånger när det vart lagom temp. Och den låter massor när den är igång, alla undrar vad det är som låter... Bilen vill säkert bara ha uppmärksamhet
Jag hade en audi 100 som lät aset när det var varmt och man stängde av den, brorsan var hemma och gick förbi bilen när fläkten starta, hantrodde bilen starta och jag hörde honom skrika efter mig och han drog ur nycklarna men den "gick" ändå, har nog inte skrattat så mycket nånsin tror jag, ni skulle sett va han sprang runt och hade sig!!
Men jag saknar med den i plast som ligger över, o jag saknar även den i papp som sitter på sidan..
O min har aldrig startat när tänningen e av.
O sida 2 så e ju min tysk. Dem har väl litta skumma saker för sig, eller.
Har också funderat på det men, i och med att jag satt i ett nytt kyl pga att det andra hade spruckit vid anslutningen till övre kylarslang,så har jag ju bytt vattnet, funderar på om vattenpumpen kan va sliten i skovlarna.