Vilken motor har jag?
Vilken motor har jag?
Jag har en gt coupe -83. Nu är det så att motorn skurit i den och jag tänkte byta motor. Vad heter min motor? Jag har hittat en motor från -84, passar den? Min motor har insprutning.
- Raven_LIII
- GT-fanatiker
Svårt att säga. Men det står på sidan på blocket,
Antagligen är det en KL, Men det behöver absolut inte vara det,
Kolla på sidan på blocket, (Högersidan ganska långt fram (mot dig) när du står framför bilen) OBS, Svårt att hitta men det går..
Men du har nog den lilla motorn på 115 eller 118 hp, De större motorerna på 136/138 kom efter 85..
Kanske hjälper lite iallafall..
Antagligen är det en KL, Men det behöver absolut inte vara det,
Kolla på sidan på blocket, (Högersidan ganska långt fram (mot dig) när du står framför bilen) OBS, Svårt att hitta men det går..
Men du har nog den lilla motorn på 115 eller 118 hp, De större motorerna på 136/138 kom efter 85..
Kanske hjälper lite iallafall..
-
- GT-tok
neee om du har en 83:a så har du 130 hk:n.. lilla satt mellan 80 och 81. mellan mellan 82 till 85 sen komm 136 hk.. alla motorer passar det är samma infästninger men du kanske måste spara insuget för det kan vara olika typer av vevhus vent... och vacum pump... har inte 83:an tillsattsluft grejen på insugs gummit (alklså tom gångs motorn) ja tror de har det allfall på min.. men du får tänka på att om du köper en annan motor så kan måste du ha med den toppen (om du köper en med annan effekt) för att 80-81 och 82-85 motor dom skiljer sig mellan topparna