Blöddrig tomgång och på låga varv. Hmm!

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Lizzan
GT-intresserad

Blöddrig tomgång och på låga varv. Hmm!

Inlägg av Lizzan »

Hej alla!

Har en Audi GT -88 som har gått hur bra som hellst, till alldels nyligen! Jag köpte en ny spridare och två bättre beg.bränsleslangar mellan sprut och insug. Var tvungen att ta bort insuget för att komma åt spridaren. Bytte sugpackning och satte tillbaka allt som det satt innan. Har även rätat till packningen i sprutet som hade hamnat fel.
Efter det går bilen ojämt på låga varv, men bättre på höga! Tomgången kan vara stabil ena gången man stannar, nästa kan den ligga på 1200 varv och ibland dör den nästan. Kan vara svår att starta varm någon gång då och då! Jag har kollat tändstift, rotor, tändkablar och fördelarlock, men allt ser bra ut! Motorn liksom "hoppar".

Hoppas att någon av er har förslag på vad det kan vara för fel! Min älskling mår inte bra! :oops:
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker

tja lizzan!

Inlägg av SibbSon »

Vanligt fenomen de där på våra pärlor!
har du kollat tomgångsmotorn funkar som den ska & att den inte är igenkladdad? försök hitta en annan tomgångsmotor för att testa om de blir bättre..att byta den är väldigt lätt *yes* mvh/ Sibba
Lizzan
GT-intresserad

Inlägg av Lizzan »

Nej, jag har inte bytt tomgångsmotorn! Men ska det ha något med att göra när man kör bilen, att den nästan rycker?
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker

jadu

Inlägg av SibbSon »

testa med att koppla ur tomgångsmotorn & kolla hur den går då..
Lizzan
GT-intresserad

Inlägg av Lizzan »

Det ska jag göra! tack för tipset!
Skriv svar