Kylarsystem / avluftning

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Jimpa_31
GT-diggare

Kylarsystem / avluftning

Inlägg av Jimpa_31 »

Hej startade min gt här om veckan effter den stått välldigt länge ... Och effter som jag hållt på och små pillat på den hadde den inget kylar vatten i den som sagt som gjort så backa jag den så fort den hoppat igång till närmaste vattenkran och fyllde på med vatten (medans den stog på sin fina tomgång runt 2000 RPM :P ...

dock efter en stund grejjenda och nedskruvning av tommegång så börgade det ticka förblyllat mycket i expantionkärlet.. Då e frågan har min topppackning gått så jag trycker ut komp i kylarsystemet lr måste jag lufta kylarsystemet på något behändigt sätt???

OBS kan ta ett tag innan svar har bara internet på ett ställe och det är på mitt jobb i Finland :P

tack för svaren i förhand
Audi Gt Coupe 82
Bild
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

Lite osäker på luftning under gång o.s.v. men det finns en luftskruv i toppen på kylaren.
Jimpa_31
GT-diggare

Inlägg av Jimpa_31 »

jasså det gör det ... tror t o m jag vet vilken :P? ...

Och så vitt jag vet så spelar det vell ingen större roll .. men ska nog testa å göra det medans bilen e avstängd :P .
Audi Gt Coupe 82
Bild
Audimannen2
GT-fanatiker

Inlägg av Audimannen2 »

När jag köpte min GT så satt det på en kylare som inte var så gammal, skulle bara prova skruva på avluftnings skruven och då blev det gängpaj direkt :( så då läckte det vatten där, men fick hitta på en egen lösning så nu funkar det :D
Jimpa_31
GT-diggare

Inlägg av Jimpa_31 »

Hmm det låter skumt... kanse mannen som satt dit den är en sån där rolig sak. Dra åt och dra åt och när sakerna börgar knarra dra ett varv te *hehe*

Känner en sådan kille .. är bra när man behöver någon att dra lös .. men knappast killen jag ber om att sruva fast något i plast lr aluminium :P ..
Audi Gt Coupe 82
Bild
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

Dra te dä svartner för ögera
Skriv svar