Audi 100 skivor på GT

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker

Audi 100 skivor på GT

Inlägg av Dajjmen »

Tjabba, snart tid att byta bromskivor fram på gtn, hade läst att nån hade audi 100 skivor fram så jag tänkte höra om det var bult on eller det var massa arbete för att få dom att passa. Om man skulle byta till audi 100 skivor, skulle jag få bättre bromsförmåga eller gör det typ ingen skillnad??

//Dajjmen
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

Jupp det har jag gjort, köpte 100 skivor och satte fram. Jag fick såga/fila bort ett par millimeter på bromsoken sen passade de. Problemet är att komma åt på oken men det är inte så mycket som sak bort så det går bra.

Föresten sågs vi i helsingborg för någon helg sedan va?
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker

Inlägg av Dajjmen »

Megiltura skrev:Jupp det har jag gjort, köpte 100 skivor och satte fram. Jag fick såga/fila bort ett par millimeter på bromsoken sen passade de. Problemet är att komma åt på oken men det är inte så mycket som sak bort så det går bra.

Föresten sågs vi i helsingborg för någon helg sedan va?
Okej, vad säger dom på besiktningen?? Ja det var nog vi som sågs ja ;D Tog du nån bild på min bil? såg att du kick runt och fota.?

//Dajjmen
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

Besiktningwen har aldrig sagt nåt om det, syns ingen skillnad. storlekskllnaden mellan gtns och 100 är nästan noll. bara konstgt att de inte har smma.

Jag tog lite bilder ja. men det blev mest skit, hade ju glömt stativet i Kalmar :( Men de bilder som blev hyfsade slänger jag upp på min hemsida senare har fullt upp nu i en vecka till. www.garage11.se/coupe
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker

Inlägg av Dajjmen »

Megiltura skrev:Besiktningwen har aldrig sagt nåt om det, syns ingen skillnad. storlekskllnaden mellan gtns och 100 är nästan noll. bara konstgt att de inte har smma.

Jag tog lite bilder ja. men det blev mest skit, hade ju glömt stativet i Kalmar :( Men de bilder som blev hyfsade slänger jag upp på min hemsida senare har fullt upp nu i en vecka till. www.garage11.se/coupe
Okej, men är det värt att byta, kommer jag känna nån skillnad?

//Dajjmen
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

Jag bytte eftersom det är lättare att få tag på 100 skivor, kände ingen skillnad och det tror jag inte man gör häller. Det är ju mer eller mindre exakt samma delar.

Vill man ha bättre bromsar så förseslår jag att slitsa 100 skivorna alternativt byta ok och skivor till en bil med större skivor och två eller flerkolvsok. Stålomspunna bromsslangar kanse inte direkt ger bättre bromsar men en mycket skönare kännsla i pedalen, så det kan man också fixa.

Själv är jag på väg att skaffa stålomspunnet och slitsa skivorna. Tänkte lämna in skivorna på lernia i Halmstad, de utför jobbet för nån hundring eftersom de använder det i utbildningen (CNS operatör). På Hydroscandia i Halmstad kan man även fixa slangarna för nån hundring styck.
Skriv svar