Tycker dock inte att du ska ställa ner den under 4-4.5%
Då kommer den nog bara gå som en råtta när den är kall.
Så betéer sig min iallf. 4.5% är Ok men helst ska den ligga på lite mera.
Därför ställer jag upp Co halten efter varje besiktining.

Det är ju därför som det sitter en kallstartsventil monterad på motorn.blueman83 skrev:Jag har brukat tagit med mig en insexnyckel och ställt ner Co halten på plats vid bilprovningen. Man betalar ändå 300kr för besöket där.![]()
Tycker dock inte att du ska ställa ner den under 4-4.5%
Då kommer den nog bara gå som en råtta när den är kall.
Så betéer sig min iallf. 4.5% är Ok men helst ska den ligga på lite mera.
Därför ställer jag upp Co halten efter varje besiktining.
mac Co e väl 4.5%?? Jag skriva min ca 60 grader motsols.Audimannen2 skrev:hmm mycket intressant att läsaJag besiktade min i förrgår och fick ned slag på 4 grejer, bland annat lyset för högt och CO värdet låg på hela 7,5%
och det får inte vara högre än 3,5%. Förra året när jag besiktade fick jag 0,3% å dom sade att man kan ge den lite mer vilket jag har gjort, hällde även i Tripak Bensinbooster så att man ska få bättre värden men ändå så blev det så högt
Men jag får väl ställa ner den lite för när man åker ser man tank mätaren går ner, och jag menar det är ingen V8 direkt
![]()
Ska jag ställa den på runt 3,0% då? det är väl lagom så att den inte går för snålt?! Har också glömt bort hur man ska skruva på skruven, medurs eller moturs? Tack på förhand
Ha det//Audimannen
På Bilprovningen här är det 4,5 som är max CO. Men det är ju med min -84 utan katt.Gt Mackan skrev:Kollade med en Audi expert när jag hade hög co och det optimala co värdet skall ligga på ca 1,1- 1,5 för att bilen skall gå som bäst, sen är det gränsvärde 3,5 på co halten enl bilprovningen. Det bästa är att åka till någon med co mätare och skruva den till rätt värde. Det gjorde jag på bilprovningen dom tog 100 spänn för det.