2-taktsolja?
2-taktsolja?
Tjenahejsan
Hur mycket 2-taktsolja pytsar man i bensintanken för smörjning av bränslesystemet? Har läst nånstans om typ 2 deciliter till en full tank, kan det stämma?
mv/Micke
Hur mycket 2-taktsolja pytsar man i bensintanken för smörjning av bränslesystemet? Har läst nånstans om typ 2 deciliter till en full tank, kan det stämma?
mv/Micke
-
- GT-fanatiker
Halloj!! Man får blanda så mkt så att man tycker det är lagom, men inte för mkt så att den sotar igen eller tar skada, men jag själv skulle nog hälla i 4-5 deciliter till en full tank, det är ju trots allt 68 liter. När man blandade till sin moped som man hade förut var det 2 deciliter på 10 liter, så 4-5 deciliter skall nog inte vara några problem.
//Audimannen2
//Audimannen2
Jag har hört tre varianter. Den första är en liter 2-takt i full tank. Den andra är en liter vanlig motorolja mineral i full tank. 2-taktens olja ska klibba igen spridarna enligt uppgift. Sista tipset var från HasseGT. Han körde med bl.a. diesel och lite mer som jag inte kom ihåg. Jag har testat de första två och jag tror att bara man gör något av dom imellanåt så blir det bra.
Bruzze
Bruzze
Alvarzlobo skrev:en halv deciliter på en tank samt 2 dl lacknafta gör susen

Jag har ju kört på nitrometan o DET var skillnad.. 1 liter 99% på 20 liter

Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Lack nastan gör så att förbränningen tar lite längre tid vilket resulterar till renare avgaser speciellt om man har kattGizmo skrev:Alvarzlobo skrev:en halv deciliter på en tank samt 2 dl lacknafta gör susen![]()
Lacknafta i tanken..
![]()
Jag har ju kört på nitrometan o DET var skillnad.. 1 liter 99% på 20 literMen hur bra de var vet jag inte
Ok.. men nu har jag ingen katt.. varken hemma eller på bilen
Mewn då kanske man ska köra på litta sånt då innan man kommer in till SBP

Mewn då kanske man ska köra på litta sånt då innan man kommer in till SBP
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
haha, nej, med nån liter bensin kvar bara... Värdena va katastrof på första besiktningen. De sa: "antingen köper du en ny bil och skrotar denna eller så byter du ut motorn". Så jag va tilbaka en vecka senare och *vipps* så va det kalas. Sen blev jag påkörd och bilen blev skrotad hur som helst, kanske lika bra..