Vilken/vilka

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
stofe
GT-tok
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 04, 2006 10:56
Ort: Skokloster/Enk

Vilken/vilka

Inlägg av stofe »

Vilken eller vilka motorer passar i gt coupen???
gärna me motor koder...
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Inlägg: 285
Blev medlem: tis mar 13, 2007 10:00
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

Nu är jag inte säker men eftersom ingen annan svarar så...

Tror att samtliga audi femmor passar med fästen och mot växellåda. däremot kan det bli strul med kylning till turbon om man vill ha det, men det är absolut inte omöjligt att lösa, flera stycken som har audi 100 t motor i sina GT.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Användarvisningsbild
stofe
GT-tok
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 04, 2006 10:56
Ort: Skokloster/Enk

...

Inlägg av stofe »

Passar aby motorn me en manuell 6 väkslad??
Användarvisningsbild
stofe
GT-tok
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 04, 2006 10:56
Ort: Skokloster/Enk

...

Inlägg av stofe »

eller aan motorn


den e vel kanske te s4:an
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Jag skulle vilja ha en A8-motor i coupén vad den nu heter!
Användarvisningsbild
Gt Mackan
GT-diggare
Inlägg: 95
Blev medlem: tor maj 11, 2006 22:23
Ort: Ulricehamn

Inlägg av Gt Mackan »

Varför kan man inte acceptera att Gt coupen gjordes med en 5 cyl motor på 136 hk. Varför skall man byta ut nått som funkar, vill man ha en snabbare bil får man välja ngt annat, förstör inte de få fina bilar som finns kvar med massa optimering. Det är iaf fall min åsikt 8) 8) 8) 8)
Användarvisningsbild
stofe
GT-tok
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 04, 2006 10:56
Ort: Skokloster/Enk

!!!

Inlägg av stofe »

Gt Mackan skrev:Varför kan man inte acceptera att Gt coupen gjordes med en 5 cyl motor på 136 hk. Varför skall man byta ut nått som funkar, vill man ha en snabbare bil får man välja ngt annat, förstör inte de få fina bilar som finns kvar med massa optimering. Det är iaf fall min åsikt 8) 8) 8) 8)
man vill ju ha en viss klass på grejorna
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Det beror lite på skicket på utgångsobjektet. Om man har en halvdan med kass motor som ska renoveras, varför inte uppgradera om man kan?!? JAg skulle aldrig komma på tanken att byta motor på min coupe men däremot är jag lite sugen på att bygga en lågtrycksturbo med snabbfästen för bortmontering vid besiktning. Såg förresten på Rides på Discovery hur dom monterade en turbo under bilen bakom bakaxeln p.g.a. platsbrist. Det var rätt originellt!

Bruzze
Hinken
GT-diggare
Inlägg: 55
Blev medlem: ons jun 07, 2006 07:01
Ort: Sj

Inlägg av Hinken »

Gt Mackan skrev:Varför kan man inte acceptera att Gt coupen gjordes med en 5 cyl motor på 136 hk. Varför skall man byta ut nått som funkar, vill man ha en snabbare bil får man välja ngt annat, förstör inte de få fina bilar som finns kvar med massa optimering. Det är iaf fall min åsikt 8) 8) 8) 8)
Håller med...försök göra ett så bra och snyggt original som möjligt istället. Originalet e ju alltid bäst (oftast iaf)
Skriv svar