Så
det närmar sig uppstart av nya motorn nu
Gamla motorn:
2.2 liters 10 v femma
Smidda accralitekolvar
306graders kamaxel
portad topp
rostfria ventiler
justerbart K-jetronik från Ståhlmotor
svarvad kona mm.
Portat insug
extraktorgrenrör
oljekyl och dubbla pumpar
varvar 8500 rpm
Nya motorn :
2.2 liters 10 v femma
RS2 turbo
Fuelrail med stora spridare
5 tändspolar
dubbla intercoolers
Prospark datasprut/tändning
dumpventil och wastegate och allt som hör till
tyvärr bara 200T grenrör (det enda vi får använda enligt reglementet)
Snart dags för uppstart och är liiiiiiiiiiiite nyfiken nu
Inget slår en riktigt femma
Ny motor
- Raven_LIII
- GT-fanatiker
- Inlägg: 409
- Blev medlem: tis okt 12, 2004 12:57
- Ort: Ljusdal i G
-
- GT-tok
- Inlägg: 115
- Blev medlem: sön mar 06, 2005 19:48
- Ort: k