Simons Sportavgassytem

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
GT_MUM
GT-intresserad

Simons Sportavgassytem

Inlägg av GT_MUM »

Tjena ! Är ny här på forumet och söker nya ideer ! Har precis köpt en GT. Riktigt kul, men vil ha ett goare ljud samt lite mer drag iden. Vad ska jag ha för system då ? Hade tänkt att köra med 3" men det kanske blir förstort och försämrar draget ? Vad tycker ni ? Kanske är bättre med 2.5 ".

Är intresserad av att köpa det som behövs, troligen ett 2.5" simons system. I allafall ljuddämparen., Så kan jag bygga resten själv.
Säg till om ni vet vart jag kan köpa eller om ni har något till salu. Tacksam för all hjälp och alla svar.

MVH
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker

Inlägg av Simpa »

Välkommen! Bra val av bil *yes* Jag köpte ett 2.5" Simons från katten och stoppade dit. Valde inte 3" för att det blir jobbigt om man vill lyssna på musik och åka på motorvägen. Om du vill låta mkt så tycker jag att du ska välja 3" och 2.5" om du vill ha LITE bättre effekt och LITE skönare ljud. Det tråkiga är att 2.5" ser lite klent ut bakifrån tycker jag. Skulle helst vilja ha 3" som utblås, men vill inte kapa i mitt nya system. Kolla på "min älskling" på bilder så ser du. Klent...
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker

Inlägg av Simpa »

Skriv svar