vakumklocka

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

vakumklocka

Inlägg av dagg »

har letat forumet på svar om detta, men hitta inget så ja slänger upp frågan här.. jag kikade runt i motorrumet på lite vakum slangar osv,, och jag hittade detta :shock:

Bild

om jag förstått det rätt så är det anslutningarna på vakumklockan, dessa skulle ju behövas bytas misstänker jag :lol: hehe. vart hittar jag dem? på vag? kostnad? kan de vara därför bilen går "bluddrigt"?

Mvh
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

På min lät det som att den tände fel, byta hela tändsystemet men ingen skillnad. Sen så bytte jag vakumklockan och blev det perfekt...vipps, bluddret borta... Kan kolla om jag har en liggandes.
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

okej okej, ja gör de :D skulle va sketa bra om man kunde få köpa om du hittar en!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jo, det där lär inte vara så bra. Jag är rätt säker på att det gummit går att köpa löst på VAG! Bara att stick iväg och shoppa direkt :D
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

Inlägg av Dajjmen »

Var sitter denna vackum klocka?
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

Dajjmen skrev:Var sitter denna vackum klocka?
Den sitter på kylaren, baksidan
Användarvisningsbild
Swedis
GT-diggare
Inlägg: 55
Blev medlem: ons sep 19, 2007 09:13
Ort: V

Inlägg av Swedis »

Jag är nästan 100% säker på att jag har en sån extra.. Släpade ju hem en extra GT som reservdelsbil och jag behöver ju bara en! Skriv ett PM med ditt namn, nummer, skostorlek och.. Jag hör av mig under helgen till dig isf
Skriv svar