Hej, meckar dag idag ju och håller på att puttsa upp motorn. Kolla igenom tändstiften och såg att alla var vita, vad betyder detta? vad kan jag göra åt det? Tänkte köpa nya stift snart, vilka ska man köpa?
Bild:
Sen hade jag tänkt plocka isär insprutnings saken, men undrar om det bara är att skruva i bitar och rengöra och lacka och sånt sen sätta ihop igen eller är det sjukt avanserat och finns risk att det kan bli fel efter renovering?
Tändstiften ser väl inte helt tokiga ut, vet du hur länge de har suttit i? Jag brukar köpa stift som har fyra elektroder, har för mig att det är Bosch jag har kört med och det har fungerat kalas. Köpte de på Audi iallafall...
Plocka INTE isär bränslefördelaren!! Har sett bilder på nätet på hur den ser ut inuti och jag har för mig att slutsatsen av personen som hade haft isär det var att man absolut inte skulle dela på den
Jag ska dock byta spridarrören i vinter på min och ska då snygga till fördelaren så mycket det går, men jag tänker INTE dela på den.
warniee skrev:Japp skruva av dem du. inget kan gå fel om dom inte sitter fastrostade å du drar av bulten, men det märker du ju.. Bytte mina förra veckan..
Gött, då blir det renovering nästa helg, Vad e det för skruv man ser på bilen, spårskruv? Är det nån inställning eller bara en vanlig skruv?
Har haft stora problem länge med min motor. Jag tog upp det förut, att den inte går rent och "blöddrar" på tomgång samt rycker på låga varv.
Jag har haft isär insprutet, och satt ihop det igen. Bilen går lika som innan jag gjorde det, Som ett lass skit med andra ord. Har kollat det mesta på
bilen men hittar inte felet. Om det är någon som har en aning om vad det kan vara så "spitt it out"!