knack i motorn
-
- GT-tok
knack i motorn
tamme fan jag har ett knack på en nyrenoverad motor... allt bytt i toppen och inge lager eller nått sånt var trasiga i motorn... inte som ja märkte då allfall.. va kna det vara för fel då.... jag får det som att det kommer ifrån fyran lr femmans cylle och att det kommer i från toppen.. det blir bara värre... jag ta dän toppen i da lr imorgon då kanske man ser någonting
-
- GT-intresserad
Svar på knaket
Det kan vara vaccumpumpen som låter kanske.
Det går ner en järnpinne från pumpen ner till kamaxlen den brukar knacka.
Annars kan det vara ventillyftarna som knackar om du har hydraliska lyftar men då ska det försvinna när motorn har blivit genomvarm
Det går ner en järnpinne från pumpen ner till kamaxlen den brukar knacka.
Annars kan det vara ventillyftarna som knackar om du har hydraliska lyftar men då ska det försvinna när motorn har blivit genomvarm
-
- GT-tok
- Raven_LIII
- GT-fanatiker
-
- GT-tok
- Raven_LIII
- GT-fanatiker
Men nu får du ta o ge dig <:gt 2.2l:>lillen> Du skrev ju inget om vilken motor du hade i tråden först, Och hur skall han veta vilken motor du har? Jag skulle ha gissat på en 83 eftersom de e den årsmodellen du har på Gt´n din...
Sen tycker jag att du skall visa lite tacksamhet mot de som försöker hjälpa dig och inte lagga ur på dem. Gör du det så kanske du inte kommer att få någon hjälp i framtiden.
Och detta forum handlar inte om att visa sig bättre än någon annan.. Det handlar om att hjälpa de som inte vet, Kan man eller om man tror sig kunna svaret på en fråga så självklart skall man svara.. Sen om svaret är helt 100% kan man ju aldrig vara säker på.
Sen tycker jag alla skall försöka hålla en trevlig profil och tänka på att man kollar igenom sitt inlägg efter evetuella stavfel eller eventuella saker som kan göra inlägget jobbigt att läsa för de som skall läsa det..
Dvs.. Sluta att skriva Piiip i varenda mening, Och om en sak suger pung kan du filosofera över det i ditt eget huvud, försök vårda ditt språk här på forumet.
Nej jag vill inte vara någon forumpolis, men jag vill att vi ska ha ett trevligt och ett bra forum där vi GT grabbar och Tjejjer kan diskutera våra eventuella bilproblem tillsammans.

Sen tycker jag att du skall visa lite tacksamhet mot de som försöker hjälpa dig och inte lagga ur på dem. Gör du det så kanske du inte kommer att få någon hjälp i framtiden.
Och detta forum handlar inte om att visa sig bättre än någon annan.. Det handlar om att hjälpa de som inte vet, Kan man eller om man tror sig kunna svaret på en fråga så självklart skall man svara.. Sen om svaret är helt 100% kan man ju aldrig vara säker på.
Sen tycker jag alla skall försöka hålla en trevlig profil och tänka på att man kollar igenom sitt inlägg efter evetuella stavfel eller eventuella saker som kan göra inlägget jobbigt att läsa för de som skall läsa det..
Dvs.. Sluta att skriva Piiip i varenda mening, Och om en sak suger pung kan du filosofera över det i ditt eget huvud, försök vårda ditt språk här på forumet.
Nej jag vill inte vara någon forumpolis, men jag vill att vi ska ha ett trevligt och ett bra forum där vi GT grabbar och Tjejjer kan diskutera våra eventuella bilproblem tillsammans.

Jag håller med Raven! Tvinga mig inte att agera inläggspolis.. Vi är inte så många här så det ska inte behövas... Jag har inte startat upp det här forumet för att bidra till att folk blir arga på varandra...
Vårda språket och bli inte sne om någon kommer med ett felaktigt tips. Var glad att någon engagerar sig i ditt bekymmer... Det kommer sluta med att ingen vågar svara dig till slut...
No hard feelings... Vi är här för att hålla vårt gemensamma intresse på topp
Vårda språket och bli inte sne om någon kommer med ett felaktigt tips. Var glad att någon engagerar sig i ditt bekymmer... Det kommer sluta med att ingen vågar svara dig till slut...
No hard feelings... Vi är här för att hålla vårt gemensamma intresse på topp

-
- GT-tok
-
- GT-tok
- Raven_LIII
- GT-fanatiker
-
- GT-tok
<:gt 2.2l:>lillen skrev:nu får du tänka efter vilken års model ja har... när kom hydraliuska lyftare på gt.n = 85... vilken års har ja på min motor = 81... sen har jag ingen vacumpump heller det suger u pung me den mna ska ha så lirte slangar som möjligt..
Hur kan man ta bort de mesta vakum och vad e det för nackdelar när man gör det ???
Det måste ha någon mening med att ha den : )
Men om man kan ta bort vissa slangar utan att det händer någre grövre saker så låter det toppen .... Då det finns ett par st under huven på en GT :P .
MvH / jimmy
Audi Gt Coupe 82