Sida 1 av 1
knack i motorn
Postat: tor apr 21, 2005 15:09
av <:gt 2.2l:>lillen
tamme fan jag har ett knack på en nyrenoverad motor... allt bytt i toppen och inge lager eller nått sånt var trasiga i motorn... inte som ja märkte då allfall.. va kna det vara för fel då.... jag får det som att det kommer ifrån fyran lr femmans cylle och att det kommer i från toppen.. det blir bara värre... jag ta dän toppen i da lr imorgon då kanske man ser någonting
Svar på knaket
Postat: tis maj 24, 2005 20:20
av audi_coupe_gt
Det kan vara vaccumpumpen som låter kanske.
Det går ner en järnpinne från pumpen ner till kamaxlen den brukar knacka.
Annars kan det vara ventillyftarna som knackar om du har hydraliska lyftar men då ska det försvinna när motorn har blivit genomvarm
Postat: ons maj 25, 2005 08:04
av <:gt 2.2l:>lillen
nu får du tänka efter vilken års model ja har... när kom hydraliuska lyftare på gt.n = 85... vilken års har ja på min motor = 81... sen har jag ingen vacumpump heller det suger u pung me den mna ska ha så lirte slangar som möjligt..
Postat: ons maj 25, 2005 08:50
av Raven_LIII
Hey, Han försökte bara hjälpa dig vet du...
Postat: ons maj 25, 2005 13:52
av <:gt 2.2l:>lillen
jaaooo mne ja blev fan snneee på dom som försöker vissa säj bättre frö att dom vet va de ä nart han inte äns vet va ja har för motor... det frågar mna först om mna är smart
Postat: ons maj 25, 2005 14:53
av Raven_LIII
Men nu får du ta o ge dig <:gt 2.2l:>lillen> Du skrev ju inget om vilken motor du hade i tråden först, Och hur skall han veta vilken motor du har? Jag skulle ha gissat på en 83 eftersom de e den årsmodellen du har på Gt´n din...
Sen tycker jag att du skall visa lite tacksamhet mot de som försöker hjälpa dig och inte lagga ur på dem. Gör du det så kanske du inte kommer att få någon hjälp i framtiden.
Och detta forum handlar inte om att visa sig bättre än någon annan.. Det handlar om att hjälpa de som inte vet, Kan man eller om man tror sig kunna svaret på en fråga så självklart skall man svara.. Sen om svaret är helt 100% kan man ju aldrig vara säker på.
Sen tycker jag
alla skall försöka hålla en trevlig profil och tänka på att man kollar igenom sitt inlägg efter evetuella stavfel eller eventuella saker som kan göra inlägget jobbigt att läsa för de som skall läsa det..
Dvs.. Sluta att skriva Piiip i varenda mening, Och om en sak suger pung kan du filosofera över det i ditt eget huvud, försök vårda ditt språk här på forumet.
Nej jag vill inte vara någon forumpolis, men jag vill att vi ska ha ett trevligt och ett bra forum där vi GT grabbar och Tjejjer kan diskutera våra eventuella bilproblem tillsammans.

Postat: ons maj 25, 2005 23:15
av Edis
Jag håller med Raven! Tvinga mig inte att agera inläggspolis.. Vi är inte så många här så det ska inte behövas... Jag har inte startat upp det här forumet för att bidra till att folk blir arga på varandra...
Vårda språket och bli inte sne om någon kommer med ett felaktigt tips. Var glad att någon engagerar sig i ditt bekymmer... Det kommer sluta med att ingen vågar svara dig till slut...
No hard feelings... Vi är här för att hålla vårt gemensamma intresse på topp

Postat: tor maj 26, 2005 20:24
av <:gt 2.2l:>lillen
jag får ursäkta mig.. det var en dålig dag den dagen för att jag hade haft det jobbit som bläää den dagen.. mycket skit som låg på axlarna i skolan å så (hade nått prov som ja skrev om och inte klara å så, jag går sista året nu). mne jag får be om ursäkt det ska förhoppnings vis inte hända igen
Postat: ons jun 22, 2005 19:58
av casio80
vad hade hänt innan du bytte till den bnya toppen hade du för lågt oljetryck eller nått sånt
Postat: tor jun 23, 2005 08:25
av <:gt 2.2l:>lillen
jag har ej bytit topp... mne jag har renoverat den men jagtror att ja hitta felet har för dåligt inställda ventilspel på fyran och femmans cylle ska fixa det i helgen så får vi se om det blir nå bättre
Postat: tor jun 23, 2005 09:42
av Raven_LIII
Vi håller la tummarna för dig

Postat: fre jun 24, 2005 08:56
av <:gt 2.2l:>lillen
lär nog behöve de tror ja mnemen det årnar sig alltid

Postat: ons jun 29, 2005 14:54
av Jimpa_31
<:gt 2.2l:>lillen skrev:nu får du tänka efter vilken års model ja har... när kom hydraliuska lyftare på gt.n = 85... vilken års har ja på min motor = 81... sen har jag ingen vacumpump heller det suger u pung me den mna ska ha så lirte slangar som möjligt..
Hur kan man ta bort de mesta vakum och vad e det för nackdelar när man gör det ???
Det måste ha någon mening med att ha den : )
Men om man kan ta bort vissa slangar utan att det händer någre grövre saker så låter det toppen .... Då det finns ett par st under huven på en GT :P .
MvH / jimmy