Sida 1 av 1
"dräpar"kamaxel - vilken?
Postat: ons okt 24, 2007 22:28
av halvordsson
Vill ha tag på en riktig dräparkamaxel avsedd för rally/race - vilken rekomenderar ni??? Riktigt hög duration ska det vara
Min GT är en 88:a med hydraliska lyftare, motorkoden har jag inte en aning om men det bör väll ni entusiaster veta och kanske kan tala om?

Postat: tor okt 25, 2007 11:18
av halvordsson
Svarar på min egen fråga så att andra kanske får nytta av den...
Den här hade motornord, det värsta som går att stoppa i utan att bygga om till mekaniska lyftare...
◄
1002216
INTAKE EXHAUST
clearance [cl] 0.00mm 0.00mm
duration [0.1mm+cl] 275° 275°
duration [1.0mm+cl] 239° 239°
valve lift [cl=0] 11.45mm 11.45mm
cam lift - -
peak angle 110° 110°
timing [1.0mm+cl] 10/49° 50/ 9°
lift at TDC [cl=0] 2.15mm 2.15mm
Pris: 3725:-
Nya hydraltryckare kostar 110:- st.
Vad tror ni detta kan ge ihop med matchportad samt planad topp + extraktorgrenrör, lättat svänghjul, viktbalanserad bottendel och eftermarknads-sprut???
Postat: tor okt 25, 2007 14:32
av Megiltura
ser exakt ut som den jag tänkt att beställa, vad är det för märke? Vissa kammar är mjuka som keso och då spelar det ingen roll hur bra de är för de är snart sämre än orginal endå. nåt att tänka på.
Liten fråga... skulle du inte ha sugmotor? vart får du tag på extraktorgrenrör i så fall? för det har visat sig närmast omöjligt att få tag på.
Angående din motor så bör det vara en HY, men jag är inte säker.
Postat: tor okt 25, 2007 14:43
av halvordsson
Megiltura skrev:ser exakt ut som den jag tänkt att beställa, vad är det för märke? Vissa kammar är mjuka som keso och då spelar det ingen roll hur bra de är för de är snart sämre än orginal endå. nåt att tänka på.
Liten fråga... skulle du inte ha sugmotor? vart får du tag på extraktorgrenrör i så fall? för det har visat sig närmast omöjligt att få tag på.
Angående din motor så bör det vara en HY, men jag är inte säker.
Ja vad det var för märke vete fasen, var motornord som kunde plocka fram en sådan kam.
köpa extraktor? bygger själv

Kan ju inte bli sämmre än orginal iaf...
A jag gissar på att det är en HY oxå men inte säker... Å andra sidn så ser jag ju det tydligt sen när jag plockar ur motorn för det står väll på sidan av blocket
Postat: tor okt 25, 2007 15:14
av MummZ
värsta man kan stoppa i?
ojdå... hehe jag har juh 306 grader :O
lr va äre jag inte hänger me på?
sen ja.. haha extraktor har man juh oxå

Postat: tor okt 25, 2007 15:25
av halvordsson
MummZ skrev:värsta man kan stoppa i?
ojdå... hehe jag har juh 306 grader :O
lr va äre jag inte hänger me på?
sen ja.. haha extraktor har man juh oxå

Ja, alltså värsta man kan stoppa i utan att bygga om till mekaniska lyftare iaf, glömde nog skriva det...
Det är iaf den infon jag fått, att man inte kan ha högre lyft med hydraliska, eller är det galet - vad har du?
Postat: tor okt 25, 2007 22:27
av Megiltura
Är inte säker men mer lyft kan ge problem med avgasvärden inför besiktning å så, sen kan man ju få en motor som går som en kanna skit fram tills den varvas då kommer all efekt. lite som gammla goa 60-70 talare som blöddrar och går illa under 2500-3000 rpm :P
Postat: tor okt 25, 2007 22:37
av halvordsson
Megiltura skrev:Är inte säker men mer lyft kan ge problem med avgasvärden inför besiktning å så, sen kan man ju få en motor som går som en kanna skit fram tills den varvas då kommer all efekt. lite som gammla goa 60-70 talare som blöddrar och går illa under 2500-3000 rpm :P
besiktning...

va ska det vara bra för
Hehe, precis den motorkaraktär jag vill uppnå. Vore kul å se om det håller och vad man kan få ut ur spisen utan allt för dyra grejer.
Ska förmodligen köra med sånt där ftermarknds-sprut som de ofta använder i folkrace-bilar... billigt å bra samt att fick stylingkompaniet en turbokonverterad bmw 525 å funka med det så ska det väll funka på denna spis oxå efter lite pyssel

Postat: lör okt 27, 2007 11:44
av MummZ
Min kam är 306 grader
sen lyft den 12mm tror jag.. kommer inte riktigt ihåg... men nått sånt var det..
så ja..
