Extraktor rör är ett roligt ämne.
Det verkar finnas flera olika varianter av dom.
Extraktor röret som jag har på min gt har 2rör.
Det är fabriks tillverkat men inte ett ifrån V.A.G
Grovleken är så stort som det finns plats för.
Man får knappt in ett finger mellan extraktor röret och bilens kaross.
GTn blev mkt rappare och starkare efter att jag hade monterat dit extraktor röret.Enda nackdelen är att det blir trängre och mecka. T.ex. byta startmotorn
Men det är en grejj som man bara byter vid 20000mil.
Audi och deras planetväxlar i plast, som låter illa och skramlar.
Men igentligen om man ska få ut max effekt så ska kollektorn vara i samma volym som en cylinder. Iallafall på turbo motorer.
Kanske skiljer sig där på sugmotorer.
Men här är iallafall en bild på ett extrator rör till våra sugmotorer som har en kollektor som ser ut att vara utformad som en cylindervolym.
Grenrören ska också vara i samma längd för att få ut max effekt.
