Sida 1 av 1

Ändra varvstoppen

Postat: ons jan 16, 2008 03:23
av Gizmo
Kan man flytta varv stoppen så den inte slår ifrån vid 6000 eller vad det nu e.
Skulle vilja flytta upp den om det går. :?: :?:

japp!

Postat: ons jan 16, 2008 03:53
av SibbSon
Går gör de, men kommer inte ihåg hur.. :?

Postat: ons jan 16, 2008 03:54
av Gizmo
Men har det med brytaren o göra?? o sitter det en på våra.. har aldrig tänkt på det

hmm

Postat: ons jan 16, 2008 04:10
av SibbSon
Gizmo vad i H-vete gör du vaken? *asg*
Jag har för mig att det hade ngt me rotorn & göra? för ja vet att min första GT inte hade ngt varvstopp & sen när jag lämna in den på V.A.G & servade den me ny rotor osv så hade jag varvstopp märkte jag några veckor senare...

Postat: ons jan 16, 2008 06:00
av Jimmen
Byt rotor...

Postat: ons jan 16, 2008 10:29
av NipO
japp, byt rotorn.. hade "varvstoppsrotor" i min med. den modellen är lite rundare. byt till en vanlig lite rakare modell.

Postat: ons jan 16, 2008 13:42
av Gizmo
Men jag har kört på båda sorterna.. o jag varvstopp ändå..
För till en början körde jag på den lille rake för den var billigare o den stängde ändå vid 6000.

hmm

Postat: ons jan 16, 2008 14:45
av SibbSon
verkar väldigt skumt?? 3 mot 1 nu ::
ngn annan som kan tala till Gizmo's fördel?? hjälp honom hitta felet! *yes*

Re: hmm

Postat: ons jan 16, 2008 15:24
av Gizmo
SibbSon skrev:verkar väldigt skumt?? 3 mot 1 nu ::
ngn annan som kan tala till Gizmo's fördel?? hjälp honom hitta felet! *yes*
Hehe.. Jag vågar ju inte prova byta till den smale för o se om den stänger av. Varvar jag denne motorn så mycke så tittar väl vevaxlen ut o säger hej.
Men jag kan ju ha fel. det har ju hänt förr o det kan ju säkert hända igen. :lol:

hehe

Postat: ons jan 16, 2008 15:27
av SibbSon
Klart du måste kunna köra motorn ljummen & sen varva ur 1 gång över 6000varv.. räcker jue med en gång *yea*

Postat: ons jan 16, 2008 20:37
av NipO
sen beror det ju lite på hur mycket man varvar... jag menar en motor kan ju inte varva hur mycket som helst ... o Gizmos bil kanske misständer på högre varv o då låter det som varvstopp. en tanke bara :)

Postat: tor jan 17, 2008 00:49
av Gizmo
NipO skrev:sen beror det ju lite på hur mycket man varvar... jag menar en motor kan ju inte varva hur mycket som helst ... o Gizmos bil kanske misständer på högre varv o då låter det som varvstopp. en tanke bara :)
Nä jag vet när min slår ifrån för då blinkar min varvmätare till. Men den e ju så trött o sleten nu så den kommer väl inte hålla för det.

HEHE

Postat: tor jan 17, 2008 02:02
av SibbSon
har svårt att tro att du kör på 2000rpm hela tiden *hehe*

Re: HEHE

Postat: tor jan 17, 2008 02:05
av Gizmo
SibbSon skrev:har svårt att tro att du kör på 2000rpm hela tiden *hehe*
Drar den inte mer än 4000 men ibland kan man inte låta bli o då märker man att den inte vill som förr.

Postat: tor jan 17, 2008 15:18
av NipO
Okej. lagrena börjar bli lite slitna kanske ? Isådana fall skulle jag inte heller åka o varva en massa.

Postat: lör jan 19, 2008 12:22
av Wicke
Jag har köpt rotor utan varvstopp till min GT, typ 30:-. Man måste ju inte tokvarva för det, bara för att man kan.