Undrar lite vad ni använder för viskositet till era GT:s

Modifierat med sanning, ja.Megiltura skrev:Jag anser att helsyntet är det i särklass bästa. motorn blir mycket renare av det.
Min tippning är nog 10-40 delsyntet.Jonas skrev:På Autodata som jag har på datorn står det att de ska vara 10-30w går bra med 20-50w också. Men de står inte om det ska vara miniral, delsyntet, halvsyntet, helsyntet.
Tror inte katalysatorn far mer illa av mineralolja än någon annan olja, det finns ju bilar man ska köra mineralolja i och dom har ju katalysator.xe0n skrev:Min tippning är nog 10-40 delsyntet.Jonas skrev:På Autodata som jag har på datorn står det att de ska vara 10-30w går bra med 20-50w också. Men de står inte om det ska vara miniral, delsyntet, halvsyntet, helsyntet.
men akta dig för mineralolja om du har katalysator, tror inte det går så bra ihop ?
Normalt sett så är bilen konstruerad för det isåfall och då står det i manualen.NipO skrev:Tror inte katalysatorn far mer illa av mineralolja än någon annan olja, det finns ju bilar man ska köra mineralolja i och dom har ju katalysator.xe0n skrev: Min tippning är nog 10-40 delsyntet.
men akta dig för mineralolja om du har katalysator, tror inte det går så bra ihop ?
vänta nu, Rätta gärna mig om jag har fel.Gizmo skrev:Men varför ha en katt på en -88.. Tar bara hästar. O vi får köra utan.
Jag kör på Castols Långmilsolja.. Litta tjock kanske men funkar bra..