ää ja va å titt på fbt och blocket efter en motor, en 200t motor ... mne ja villl ha reda på hk:n på han.. stänmmmer det att den har bara 170 hk tycker attde lät fjantit.... con om det är nån här inne som vet va 200:an har för instrutniongs system ä de k-jetronic [mekanisk] lr ke-jetronic [elektronisk] de skulle ja vilja veta
170 kan stämma men med en sådan motor kan du fixa 50 hk med nageln typ.
jag tvivlar starkt på att du kan hitta en 200 motor med mekaniskt styrning
ha i tanken att det är många ventiler mycket vrid och starka starka grejer + att det är ett löjligt orginal tryck från turbon, jag har hört siffror på 0,4.
och 1-1,3 ska inte vara så himmla farligt bara man har rätt stift och mycket bränsle
bara det gör ju något extremt i hk och framför allt vrid.
okey men det fanns vell fan inte elekronisk runt 83... utbildar mig tee personbils mek och ja vet att elektro insprt finns runt 87- 88 inte sätt ett tigigare men kan ha fel
KE-Jetronic är inte elektroniskt! Det är ett mekaniskt K-Jet med en del extra elektroniskt krångel för lamdareglering på mekanisk väg. Alltså elektroniskt styrda tryck och pysventiler (krångel och elände). 10v femman såldes aldrig med elektronisk insprutning utom i VW Caravelle, och den lär ha varit på 2.5 liter. ( eller också är det bara en myt, har inte sett någon )
KE-Jetronic har INTE elektriska spridare, men 20V motorns spridarfästen
passar i 10V toppen om man vill byta. Är ingen bosch expert men har en kompis som precis byggt en hybrid mellan 100/200/URQ motorer med hembyggt VEMS sprut, 034 efi fuelrail och volvo (bosch) spridare. Du kan ta en titt på http://www.garmic.nu och kika efter en 100TQ om du vill.
hej vad jag vet så är audi 100 och 200 motorn samma motor men med olika ladd och data boxor.dock är det ju så att ingen av dessa motorer finns med elektrniskt sprut. utan bara ett mekaniskt med elektronisk tändning.som styr lamda och knacksensor.m.m.Det enda som finns med hel elektrnisk insprut är alla 20v motorer 7a 3b aby etc. men oavset vilken motor man stoppar i så funkar det inte vid bilprovningen.om du inte blandar in sfro.du får åka efekten med 20% och vridet med 10% aså en 20v sug motor kan du med lite tur stopa ner i en bil med 2,3 liters 10 v motorn..
Mika skrev:Vad behöver man för styrbox till den? är det till tändningen som behövs en box till denna? någon som vet?
har en sådan WS motor ifrån -82.
mc1 och mc 2 har styrdon. mc2 har för både bränsle och tändning i samma box samt att den har lamdareglering där av bara 165hk. fins program till mc2 så man kan plocka 260hk där efter får man kompletera med en pic 5:a eller ngn piggy back med extra spridare o då kan man kräma ut 300hk som max. sen måste man byta turbo
Mika skrev:Vad behöver man för styrbox till den? är det till tändningen som behövs en box till denna? någon som vet?
har en sådan WS motor ifrån -82.
mc1 och mc 2 har styrdon. mc2 har för både bränsle och tändning i samma box samt att den har lamdareglering där av bara 165hk. fins program till mc2 så man kan plocka 260hk där efter får man kompletera med en pic 5:a eller ngn piggy back med extra spridare o då kan man kräma ut 300hk som max. sen måste man byta turbo
dum fråga kanske men.. vad är min motor? mc1 elle mc2?
vart ska styrboxen sitta? och sitter den en orginal i min bil med? så man bara kan byta isf? för min är ju 170 hk motorn..